A Comparative Study of Machine Learning Methods for Detection of Fake Online Consumer Reviews

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Hájek, Petr cze
dc.contributor.author Barushka, Aliaksandr cze
dc.date.accessioned 2021-05-24T15:38:33Z
dc.date.available 2021-05-24T15:38:33Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.isbn 978-1-4503-7170-4 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/77482
dc.description.abstract Online product reviews provide valuable information for consumer decision making. Customers increasingly rely on the reviews and consider them a trusted source of information. For businesses, it is therefore tempting to purchase fake reviews because competitive advantage can be easily achieved by producing positive or negative fake reviews. Machine learning methods have become a critical tool to automatically identify fake reviews. Recently, deep neural networks have shown promising detection accuracy. However, there have been no studies which compare the performance of state-of-the-art deep learning approaches with traditional machine learning methods, such as Naïve Bayes, support vector machines or decision trees. The aim of this study is to examine the performance of several machine learning methods used for the detection of positive and negative fake consumer reviews. Here we show that deep neural networks, including convolutional neural networks and long short term memory, significantly outperform the traditional machine learning methods in terms of accuracy while preserving desirable time performance. eng
dc.format p. 18-22 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher ACM (Association for Computing Machinery) eng
dc.relation.ispartof ICEBI 2019 : proceedings of the 2019 3rd International Conference on E-Business and Internet eng
dc.rights pouze v rámci univerzity cze
dc.subject fake eng
dc.subject reviews eng
dc.subject machine learning eng
dc.subject deep learning eng
dc.subject classification eng
dc.title A Comparative Study of Machine Learning Methods for Detection of Fake Online Consumer Reviews eng
dc.title.alternative Srovnávací studie metod strojového učení pro detekci falešných online spotřebitelských recenzí cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Online recenze produktů poskytují cenné informace pro rozhodování spotřebitelů. Zákazníci se stále častěji spoléhají na recenze a považují je za důvěryhodný zdroj informací. Pro podniky je proto lákavé nakupovat falešné recenze, protože konkurenční výhody lze snadno dosáhnout produkcí pozitivních nebo negativních falešných recenzí. Metody strojového učení se staly důležitým nástrojem pro automatickou identifikaci falešných recenzí. Hluboké neuronové sítě nedávno ukázaly slibnou přesnost detekce. Neexistují však žádné studie, které by srovnávaly výkon nejmodernějších přístupů hlubokého učení s tradičními metodami strojového učení, jako jsou Naïve Bayes, podpůrné vektorové stroje nebo rozhodovací stromy. Cílem této studie je zkoumat výkon několika metod strojového učení používaných k detekci pozitivních a negativních falešných recenzí spotřebitelů. Zde ukážeme, že hluboké neuronové sítě, včetně konvolučních neuronových sítí a dlouhodobé krátkodobé paměti, výrazně překonávají tradiční metody strojového učení, pokud jde o přesnost při zachování požadovaného časového výkonu. cze
dc.event 3rd International Conference on E-Business and Internet, ICEBI 2019 (09.11.2019 - 11.11.2019, Praha) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.1145/3383902.3383909 eng
dc.relation.publisherversion https://dl.acm.org/doi/abs/10.1145/3383902.3383909 eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85096084124
dc.identifier.obd 39885187 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet