The level of use of public relations tools and evaluation of their impact on the reputation of chemical companies from the perspective of the Czech republic

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Jelínková, Martina cze
dc.contributor.author Lošťáková, Hana cze
dc.contributor.author Macháčková, Kateřina cze
dc.date.accessioned 2021-05-15T18:46:33Z
dc.date.available 2021-05-15T18:46:33Z
dc.date.issued 2020 eng
dc.identifier.isbn 978-609-476-231-4 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/77346
dc.description.abstract The article presents the results of primary quantitative research aiming to determine the extent to which PR tools are used by chemical companies towards the public (wide and local) in the Czech Republic. It was found that, in the opinion of the respondents, the natural publicity of the company through word of mouth and media information has the greatest influence on public opinion, while the influence of social networks has not been appreciated yet. An important contribution of the paper may be the identification of the extent of use of a complex set of PR tools in the areas of information publicity, events and corpo-rate social responsibility initiatives (CSR) recommended by literature to support business reputation among the public. Thus, it was possible to identify PR tools often used by companies, albeit not very ef-fective, and vice versa, those PR tools that are perceived to be effective, but not yet widely used in prac-tice. The application of research results will facilitate a better allocation of company resources among PR tools in order to more effectively meet the company’s PR objectives towards the public. The research was conducted through the electronic questioning method and involved 53 marketing and PR managers of chemical companies in the Czech Republic. eng
dc.format p. 293-301 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher VGTU Publishing House Technika eng
dc.relation.ispartof Business and Management 2020 eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ *
dc.subject public relations eng
dc.subject reputation eng
dc.subject chemical industry eng
dc.subject Czech public eng
dc.subject public relations tools eng
dc.subject public relations cze
dc.subject reputace cze
dc.subject chemický průmysl cze
dc.subject nástroje public relations cze
dc.title The level of use of public relations tools and evaluation of their impact on the reputation of chemical companies from the perspective of the Czech republic eng
dc.title.alternative Úroveň využívání nástrojů Public Relations a hodnocení jejich vlivu na reputaci chemických podniků v očích české veřejnosti cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Článek představuje výsledky primárního kvantitativního výzkumu soustřeďujícího se na zjištění míry využívání nástrojů PR chemickými průmyslovými podniky vůči veřejnosti (široké i místní) v České republice. Bylo zjišťováno, které konkrétní nástroje či aktivity z oblastí infomační publicity, events a společensky odpovědných aktivit (CSR) podniky v rámci svých PR využívají a zároveň byla hodnocena míra, do jaké dané nástroje či aktivity dle mínění dotazovaných manažerů přispívají k pozitivnímu nahlížení veřejnosti na podnik. Na základě výzkumu bylo možné doporučit nejosvědčenější mix nástrojů PR pro ovlivňování pozitivního nahlížení veřejnosti na podnik. Výzkum byl proveden metodou elektronického dotazování a zúčastnilo se ho 53 marketingových a PR manažerů chemických podniků v ČR. cze
dc.event 11th International Scientific Conference Business and Management 2020 (07.05.2020 - 08.05.2020, Vilnius) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.3846/bm.2020.518 eng
dc.relation.publisherversion http://bm.vgtu.lt/index.php/verslas/2020/paper/viewFile/518/173 eng
dc.rights.licence CC BY 4.0
dc.identifier.obd 39885021 eng
dc.subject.jel L14
dc.subject.jel L65
dc.subject.jel M31


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet