Abstract:
Článek je zaměřen na problematiku budování a měření reputace průmyslových podniků, a to specificky v očích jejich zákazníků. Je naznačeno, že problematika reputace podniku je velmi široké a dosud ne zcela teoreticky podchycené téma. Jsou představeny současné metody a techniky měření a hodnocení reputace podniků. Dané metody jsou podrobeny kritické analýze, ze které jasně vyplývá, že zatím neexistuje jednotná všeobecně uznávaná metoda pro hodnocení reputace podniků. Na základě studia literatury i vlastních výzkumů jsme přesvědčeni, že je třeba sledovat reputaci zvlášť pro různé skupiny stakeholderů s využitím specifických indikátorů reputace. Proto doporučujeme seznam kritérií vhodných pro sledování, hodnocení, ale i budování reputace průmyslových podniků specificky v očích zákazníků. Náš návrh jsme podložili výzkumem v chemických průmyslových podnicích. Věříme, že námi navržená kritéria jsou využitelná pro sledování i budování reputace podniku vůči zákazníkům, jak v chemických podnicích, tak s drobnými úpravami i v jiných průmyslových odvětvích.