Train overtaking at railway stations within simulation models of railway lines

Show simple item record

dc.contributor.author Vyčítal, Tomáš cze
dc.contributor.author Bažant, Michael cze
dc.date.accessioned 2021-05-15T18:44:00Z
dc.date.available 2021-05-15T18:44:00Z
dc.date.issued 2020 eng
dc.identifier.isbn 978-88-85741-44-7 eng
dc.identifier.issn 2724-0029 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/77319
dc.description.abstract Nowadays there are available simulation tools that can be used to simulate railway traffic but not that much attention has been paid to the quality and intelligence of some decision support systems used to resolve possible conflicts during simulation experiments. Objective of this work is to investigate more complex decision support system in the area of train overtaking within railway stations and to assess the level of benefits that this approach brings. The presented algorithm is valid in general conditions, but it is also validated in connection with simulation tool OpenTrack which is one of the leading simulation tools in the area of railway traffic simulations focused especially on railway lines. Possible solutions to this problem that are available in OpenTrack are considerably less sophisticated and their configuration is often not very intuitive. This topic is also discussed in greater detail in the paper. To show the advantages of this advanced decision-making approach, a case study that compares common and advanced decision-making approaches is presented. eng
dc.format p. 28-34 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher CAL-TEK SRL eng
dc.relation.ispartof Proceedings of the 32nd European Modeling & Simulation Symposium (EMSS 2020) eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ *
dc.subject simulation of railway traffic eng
dc.subject decision-making support eng
dc.subject train overtaking eng
dc.subject simulace železniční dopravy cze
dc.subject podpora rozhodování cze
dc.subject předjíždění vlaků cze
dc.title Train overtaking at railway stations within simulation models of railway lines eng
dc.title.alternative Předjíždění vlaků v rámci železničních stanic v simulačních modelech železničních dopravních cest cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated V dnešní době existují nástroje na simulaci železničních dopravních cest, nicméně zatím nebylo příliš důkladně prozkoumáno řešení konfliktů v takových simulacích. Cílem této práce je prozkoumání komplexnější podpory rozhodování v oblasti předjíždění vlaků v rámci železničních stanic a zhodnocení kvality zvolenýho přístupu. Prezentovaný algoritmus je platný obecně, ale je také validován v simulačnim nástroji OpenTrack, což je jeden z předních simulačních nástrojů v oblasti simulace železničních dopravních cest. Řešení integrovaný přímo v OpenTracku jsou podstatně méně sofistikovaný a jejich konfigurace je často značně neintuitivní. Toto téma je také detailněji diskutováno v článku. Pro prokázání výhod zvoleného přístupu rozhodování byla vytvořena případová studie, co porovnává běžné a pokročilé přístupy rozhodování. cze
dc.event 32nd European Modeling and Simulation Symposium, EMSS 2020 (16.09.2020 - 18.09.2020, ONLINE) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.46354/i3m.2020.emss.005 eng
dc.relation.publisherversion https://www.cal-tek.eu/proceedings/i3m/2020/emss/005/ eng
dc.rights.licence CC BY-NC-ND 4.0 *
dc.project.ID SGS_2020_011/Výzkum pokročilých metod zpracování signálů a obrazu, výkonnosti webových aplikací, měření, dolování dat, řízení technologických procesů a optimalizace eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85097718116
dc.identifier.obd 39885255 eng


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

open access Except where otherwise noted, this item's license is described as open access

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account