Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Zirek, Abdulkadir
|
|
dc.contributor.author |
Onat, Altan
|
|
dc.date.accessioned |
2021-05-15T18:38:22Z |
|
dc.date.available |
2021-05-15T18:38:22Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.issn |
2662-4745 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/77258 |
|
dc.description.abstract |
Anti-slip control systems are essential for railway vehicle systems with traction. In order to propose an effective anti-slip control system, adhesion information between wheel and rail can be useful. However, direct measurement or observation of adhesion condition for a railway vehicle in operation is quite demanding. Therefore, a proportional-integral controller, which operates simultaneously with a recently proposed swarm intelligence-based adhesion estimation algorithm, is proposed in this study. This approach provides determination of the adhesion optimum on the adhesion-slip curve so that a reference slip value for the controller can be determined according to the adhesion conditions between wheel and rail. To validate the methodology, a tram wheel test stand with an independently rotating wheel, which is a model of some low floor trams produced in Czechia, is considered. Results reveal that this new approach is more effective than a conventional controller without adhesion condition estimation. |
eng |
dc.format |
nestránkováno |
cze |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
SPRINGER |
eng |
dc.relation.ispartof |
RAILWAY ENGINEERING SCIENCE, volume Vol. 28, issue: Issue 4 |
eng |
dc.rights |
open access (CC BY 4.0) |
eng |
dc.rights.uri |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
adhesion estimation |
eng |
dc.subject |
traction control |
eng |
dc.subject |
anti-slip control |
eng |
dc.subject |
railway vehicles |
eng |
dc.subject |
roller-rigs |
eng |
dc.subject |
swarm intelligence |
eng |
dc.subject |
odhad adhezních podmínek |
cze |
dc.subject |
řízení trakce |
cze |
dc.subject |
protiskluzová ochrana |
cze |
dc.subject |
kolejová vozidla |
cze |
dc.subject |
kladkové zkušební stavy |
cze |
dc.subject |
swarm intelligence |
cze |
dc.title |
A novel anti-slip control approach for railway vehicles with traction based on adhesion estimation with swarm intelligence |
eng |
dc.title.alternative |
Nový přístup k regulaci protiskluzové ochrany kolejových vozidel založený na stanovení adhezních podmínek s využitím principů swarm intelligence |
cze |
dc.type |
article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Řízení protiskluzových ochran je u trakčních kolejových vozidel zcela zásadní. Pro účely návrhu efektivního systému řízení protiskluzové ochrany je užitečná znalost adhezních podmínek mezi kolem a kolejnicí. Přímé měření těchto podmínek v provozu vozidel je však náročné. Proto byl v rámci této studie navržen proporcionálně-integrační kontroler, který současně pracuje s navrženým algoritmem založeným na principu swarm intelligence. Tento přístup umožňuje stanovit optimum adhezní charakteristiky takovým způsobem, že hodnota referenčního skluzu na vstupu do kontroleru může být stanovena v závislosti na adhezních podmínkách mezi kolem a kolejnicí. Za účelem validace metodiky byl využit tramvajový zkušební stav, který je modelem pohonu české tramvaje s nezávisle otáčivými koly. Výsledky ukazují, že tento nový přístup je efektivnější než běžné kontrolery, které neumožňují provádět odhad adhezních podmínek. |
cze |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published version |
eng |
dc.identifier.doi |
10.1007/s40534-020-00223-w |
|
dc.relation.publisherversion |
https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s40534-020-00223-w.pdf |
eng |
dc.identifier.wos |
000592574700002 |
|
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-85096471399 |
|
dc.identifier.obd |
39885736 |
|
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access (CC BY 4.0)
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|