System for Changing the Radial Response on Car Wheels

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Jilek, Petr cze
dc.contributor.author Němec, Jan cze
dc.date.accessioned 2021-05-15T18:36:17Z
dc.date.available 2021-05-15T18:36:17Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1211-8516
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/77236
dc.description.abstract The paper deals with the possibilities of change in adhesion force for experimental measurement on a road vehicle. The article deals with the ways in which the road vehicle can be brought to skid limit while driving at a safe speed. These are two newly designed systems (SlideWheel and Alternative SkidCar) to complement the experimental car. Both systems allow for the reduction of the adhesion force on car wheels, depending on the reduction of radial force transmitted by the car wheel. Their main difference is in the spatial arrangement and in the method of attachment to a car. The wheel units are mounted under the axles in case of SlideWheel and attached to the experimental car body via a subframe in case of Alternative SkidCar. We implemented an objective finding of their influence on the quantities describing the movement of the car in the two systems designed by the authors. Mutual comparison was made during experimental measurement during a test drive in the form of driving in a circle at a constant steering wheel turning angle. Experimental measurements were made with 50% of the radial response on car wheels. It is clear from the measured results that both systems met expectations and can be used to bring the car to the skid limit at a safe speed. Both systems help to induce any type of car skidding. The advantage of the SlideWheel system compared to Alternative SkidCar is its lower weight; the disadvantage is the size of the support wheels. The paper is focused on objective comparison of ASC and SW in terms of effect on the experimental car’s behaviour. eng
dc.format p. 39-47
dc.language.iso eng eng
dc.relation.ispartof Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, volume 68, issue: 1 eng
dc.rights open access (CC BY-NC-ND 4.0) eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject SlideWheel eng
dc.subject SkidCar eng
dc.subject adhesion force eng
dc.subject experimental vehicle eng
dc.subject stability eng
dc.subject SlideWheel cze
dc.subject SkidCar cze
dc.subject adhezní síla cze
dc.subject stabilita vozidla cze
dc.subject experimentální vozidlo cze
dc.title System for Changing the Radial Response on Car Wheels eng
dc.title.alternative Systém umožňující změnu radiální reakce na vozidlových kolech cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Příspěvek pojednává o možnostech změny adhezní síly pro potřeby experimentálního měření na silničním vozidle. V článku se zabýváme způsoby, jakými je možné silniční vozidlo přivést na hranici smyku a to při jízdě bezpečnou rychlostí. Jedná se o dva nově navržené systémy (SlideWheel a Alternativní SkidCar), kterými je doplněno experimentální vozidlo. Jejich hlavní rozdílnost je v prostorovém uspořádání a ve způsobu uchycení k automobilu. Kolové jednotky jsou u SW připevněny pod nápravy a u ASC jsou přes pomocný rám přichyceny ke karoserii experimentálního vozidla. U dvojice autory navržených systémů, jsme realizovali zkoumání jejich vlivu na hlavní veličiny mapující pohyb automobilu. Porovnání bylo realizováno při experimentálním měření a to při jízdní zkouše v podobě jízdy v kruhu při konstantním úhlu natočení volantu. Dílčí experimenty byly realizovány se 2 stupni změny radiální reakce vozidlových kol. Z naměřených výsledků je patrné, že oba systémy naplnily očekávání a je možné je využít pro přivedení vozidla na hranici smyku a to při bezpečné rychlosti. Oba systémy napomáhají k navození libovolného typu smyku vozidla. Předností systému SlideWheel oproti alternativnímu SkidCaru je jeho minimální hmotnost, nevýhodou je omezené klopení karoserie. Oba navržené systémy je možné využít pro prvotní ověření elektronických systémů pro zvýšení stability a ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu v podobě výcviku řidičů. Cílem práce bylo vytvořit zařízení, na kterém by bylo možné odzkoušet nový systém 4WS při jízdě za snížených adhezních podmínek. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.11118/actaun202068010039
dc.relation.publisherversion https://acta.mendelu.cz/media/pdf/actaun_2020068010039.pdf eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85082034379
dc.identifier.obd 39884541


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access (CC BY-NC-ND 4.0) Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access (CC BY-NC-ND 4.0)

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet