Společenská odpovědnost organizace z pohledu společnosti poskytující expresní kurýrní služby: interpretativní případová studie

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Sommerauerová, Dana cze
dc.contributor.author Chocholáč, Jan cze
dc.date.accessioned 2021-05-15T18:35:44Z
dc.date.available 2021-05-15T18:35:44Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.issn 1801-674X
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/77230
dc.description.abstract Problematika společenské odpovědnosti organizací (dále jen CSR) je v současné době velmi diskutovaným tématem. Implementace CSR do obchodní strategie může přispět ke zvýšení konkurenceschopnosti, která je nezbytná v dnešním globalizovaném a moderním turbulentním tržním prostředí. Aplikace CSR v podnikání znamená, že organizace bere v úvahu také environmentální a sociální aspekty a dopady svých aktivit, produktů a služeb. CSR má vliv na to, jak zákazníci vnímají společnosti. Tento koncept je důležitý nejen pro zákazníky, ale také pro další zúčastněné strany, jako jsou: investoři, zaměstnanci, veřejnost, média, stát a další. Global Reporting Initiative (dále jen GRI) je nezávislá mezinárodní organizace, která je průkopníkem v oblasti reportování udržitelnosti. Standardy GRI jsou první globální standardy pro podávání zpráv o udržitelnosti. Mají modulární vzájemně propojenou strukturu a představují globální osvědčené postupy pro podávání zpráv o řadě ekonomických, environmentálních a sociálních dopadů. Cílem tohoto příspěvku je doporučit přístup k CSR pro společnost poskytující expresní kurýrní služby v České republice. Pozornost je primárně zaměřena na ekonomické, environmentální a sociální aspekty CSR, které tato společnost považuje za důležité z hlediska jejího podnikatelského sektoru. Metody interpretativní případové studie, dotazníkového šetření a analytického síťového procesu (dále jen ANP) jsou použity k určení nejlepší strategie CSR pro společnost poskytující expresní kurýrní služby v České republice v souladu se standardy GRI. cze
dc.format p. 1-9
dc.language.iso cze cze
dc.relation.ispartof Perner´s Contacts, volume 15, issue: 2 eng
dc.rights open access (CC BY 4.0) eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject společenská odpovědnost organizací cze
dc.subject Global Reporting Initiative cze
dc.subject analytický síťový proces cze
dc.subject interpretativní případová studie cze
dc.subject globalizace cze
dc.subject expresní kurýrní služby cze
dc.subject Corporate Social Responsibility eng
dc.subject Global Reporting Initiative eng
dc.subject Analytic Network Process eng
dc.subject interpretative case study eng
dc.subject globalization eng
dc.subject express courier services eng
dc.title Společenská odpovědnost organizace z pohledu společnosti poskytující expresní kurýrní služby: interpretativní případová studie cze
dc.title.alternative Corporate social responsibility from the perspective of the company providing express courier services eng
dc.type article cze
dc.description.abstract-translated The issue of Corporate Social Responsibility (hereinafter CSR) is currently a highly discussed topic. The implementation of CSR in business strategy can contribute to increased competitiveness which is necessary in todays globalized and modern turbulent market environment. CSR application in business means that the company also takes into consideration environmental and social aspects and impacts of its activities, products and services. CSR has influence on how customers see companies. This concept is important not only for customers, but also for other stakeholders such as are the following: investors, employees, the general public, media, the state and other. The Global Reporting Initiative (hereinafter GRI) is an independent international organization that has pioneered sustainability reporting. The GRI Standards are the first global standards for sustainability reporting. They feature a modular, interrelated structure, and represent the global best practice for reporting on a range of economic, environmental and social impacts. The aim of this paper is to recommend an approach to CSR for a company providing express courier services Czech Republic. The attention is primarily focused on those economic, environmental and social aspects of CSR that are considered important by this company with regard to their business sector. The methods of interpretative case study, questionnaire survey and Analytic Network Process (hereinafter ANP) will be used to determine the best CSR strategy for the company providing express courier services in the Czech Republic in accordance with the GRI Standards. eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.46585/pc.2020.2.1647
dc.relation.publisherversion https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/1647/1406 eng
dc.identifier.obd 39884696


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access (CC BY 4.0) Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access (CC BY 4.0)

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet