Research into partial problems in building brand image in selected small and medium-sized enterprises of chemical industry in the Czech Republic

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Jelínková, Martina cze
dc.contributor.author Munzarová, Simona cze
dc.date.accessioned 2021-05-15T18:32:48Z
dc.date.available 2021-05-15T18:32:48Z
dc.date.issued 2020 eng
dc.identifier.isbn 978-80-7435-776-3 eng
dc.identifier.issn 2464-6059 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/77199
dc.description.abstract While the importance of brands in the current B2C and B2B markets continues to grow, the issue of brand management and brand image building in small and medium-sized enterprises has not been consistently mapped. These types of businesses are faced with specific problems in their efforts to promote their brands, which need to be better understood and analysed. The primary qualitative research was carried out in the form of in-depth structured interviews with managers of three lines of business dealing with the processing and production of chemical products within three different Czech companies. The aim of the research was to analyse the current situation in selected companies in terms of creating and using brands, perception of the value and importance of brands as well as ways of creating the desired brand positioning and image. The research has made it possible to identify several general problem areas in brand management, the solution of which would probably make it possible to improve the brand image, both in the enterprises under review and in similar small and medium-sized enterprises. eng
dc.format p. 304-312 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Univerzita Hradec Králové eng
dc.relation.ispartof Hradec Economic Days. Vol. 10. Part 1 eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject branding eng
dc.subject brand image eng
dc.subject chemical industry eng
dc.subject small and medium-sized enterprises (SMEs) eng
dc.subject branding cze
dc.subject image značek cze
dc.subject chemický průmysl cze
dc.subject malé a střední podniky cze
dc.title Research into partial problems in building brand image in selected small and medium-sized enterprises of chemical industry in the Czech Republic eng
dc.title.alternative Výzkum dílčích problémů při budování image značek ve vybraných malých a středních podnicích chemického průmyslu v ČR cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated I když význam značek na současných B2C i B2B trzích neustále roste, problematika řízení a budování image značek v malých a středních podnicích není důsledně zmapována. Tyto typy podniků se při své snaze o prosazování svých značek potýkají se specifickými problémy, které je potřeba více poznat a hlouběji analyzovat. Primární kvalitativní výzkum byl realizován formou hloubkových řízených rozhovorů s manažery tří oborů podnikání zabývajícími se zpracováním a výrobou chemických produktů v rámci tří různých českých firem. Cílem výzkumu bylo ve vybraných firmách analyzovat současnou situaci z hlediska vytváření a používání značek, vnímání hodnoty a významu značek a také způsobů vytváření žádaného positioningu a image značek. Výzkum umožnil odhalit několik obecných problematických oblastí při řízení značek, jejichž řešení by zřejmě umožnilo zlepšit image značek, jak ve sledovaných podnicích, tak v obdobných malých a středních podnicích. cze
dc.event Hradec Economic Days 2020 (02.04.2020 - 03.04.2020, Hradec Králové) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.36689/uhk/hed/2020-01-035 eng
dc.relation.publisherversion https://digilib.uhk.cz/bitstream/handle/20.500.12603/235/Jel%C3%ADnkov%C3%A1,%20Munzarov%C3%A1.pdf?sequence=1 eng
dc.rights.licence CC BY
dc.identifier.wos 000568108700033
dc.identifier.obd 39884574 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet