dc.contributor.author |
Šlapák, Jiří
|
cze |
dc.contributor.author |
Michálek, Tomáš
|
cze |
dc.contributor.author |
Špalek, Petr
|
cze |
dc.contributor.author |
Hora, Miroslav
|
cze |
dc.date.accessioned |
2021-05-15T18:30:31Z |
|
dc.date.available |
2021-05-15T18:30:31Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
cze |
dc.identifier.issn |
2694-9172 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/77176 |
|
dc.description.abstract |
Tento příspěvek se zabývá aktuální švýcarskou metodikou hodnocení poškozujících účinků jízdy vozidla na kolej. Uvedená metodika slouží ke kvantifikaci těchto účinků v rámci systému zpoplatnění železniční dopravní cesty, k čemuž využívá jednotlivé koeficienty poškození. Tyto koeficienty jsou v článku blíže popsány a následně jsou vyčísleny pro několik referenčních výpočtových modelů čtyřnápravových elektrických lokomotiv za účelem posouzení vlivu vybraných konstrukčních parametrů vozidla na dosahované hodnoty těchto koeficientů poškození. V závěru je uvedeno porovnání odpovídající výše poplatků za použití dopravní cesty vyšetřovaných vozidel ve dvou vybraných traťových úsecích s několika existujícími typy elektrických lokomotiv. |
cze |
dc.format |
p. 1-16 |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.relation.ispartof |
Vědeckotechnický sborník Správy železnic, volume 2020, issue: 2 |
cze |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.subject |
poškození koleje |
cze |
dc.subject |
opotřebení |
cze |
dc.subject |
dynamické účinky |
cze |
dc.subject |
poplatky za použití dopravní cesty |
cze |
dc.subject |
správce infrastruktury |
cze |
dc.subject |
simulace |
cze |
dc.subject |
lokomotiva |
cze |
dc.subject |
track damage |
eng |
dc.subject |
wear |
eng |
dc.subject |
dynamic effects |
eng |
dc.subject |
track access charges |
eng |
dc.subject |
infrastructure manager |
eng |
dc.subject |
simulation |
eng |
dc.subject |
locomotive |
eng |
dc.title |
Rozbor švýcarské metodiky pro hodnocení poškozujících účinků jízdy kolejového vozidla na kolej |
cze |
dc.title.alternative |
Analysis of the Swiss methodology for assessment of damaging effects of railway vehicle run on track |
eng |
dc.type |
article |
cze |
dc.description.abstract-translated |
This paper is focused on the current Swiss methodology for assessment of damaging effects of railway vehicles on the track. This methodology is used for a quantification of the damaging effects in framework of the track access charge system; it is based on relevant damage coefficients. These coefficients are described in paper in detail and their values are calculated for several virtual prototypes of four-axle electric locomotives in order to assess the influence of selected design parameters of the vehicle on the individual damage coefficients. Finally, there is shown a comparison of the relevant track access charges of the investigated vehicle models on two selected railway lines with several existing types of electric locomotives. |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published version |
eng |
dc.relation.publisherversion |
https://www.szdc.cz/documents/50004227/94808101/Rozbor+švýcarské+metodiky+pro+hodnocení+poškozujících+účinků+jízdy+kolejového+vozidla+na+kolej.pdf |
cze |
dc.identifier.obd |
39884492 |
|