INCREASING THE LEVEL OF HUMAN CAPITAL THROUGH SUITABLE RECRUITMENT COMMUNICATION WITH GENERATION Z

Show simple item record

dc.contributor.author Novotná, Michaela cze
dc.contributor.author Gottwald, Dalibor cze
dc.date.accessioned 2021-05-15T18:29:28Z
dc.date.available 2021-05-15T18:29:28Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.isbn 978-80-87294-88-8 eng
dc.identifier.issn 2694-9318 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/77165
dc.description.abstract Human capital is currently a highly debated topic both among scholars and company managements. Companies are now directly confronted with the impacts of changing structure of the job market brought about by globalization, changes in demography and Generation Z entering the job market. Generation Z is the first highly interconnected generation: most of Generation Z have used communication and media tools and the Internet throughout their lives. Another phenomenon often considered a result of globalization is the rapid technology development. The present article deals with human capital from the perspective of recruitment procedures that target new employees, who determine the human capital value of a company. The article presents results of research done by the authors, whose aim was to analyze the currently preferred trends in recruitment communication strategies used by companies to attract Generation Z. Respondents of the survey were students of technical and logistics high school programs. Presented results make it possible to define areas that will require elevated attention to increase the value of human capital through suitable communication with potential employees. eng
dc.format p. 671-676 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher TANGER, spol. s r.o. eng
dc.relation.ispartof CLC 2018 - Conference Proceedings eng
dc.rights pouze v rámci univerzity cze
dc.subject human capital eng
dc.subject generation Z eng
dc.subject recruitment eng
dc.subject communication eng
dc.subject technical high schools eng
dc.subject lidský kapitál cze
dc.subject generace Z cze
dc.subject nábor cze
dc.subject komunikace cze
dc.subject technické střední školy cze
dc.title INCREASING THE LEVEL OF HUMAN CAPITAL THROUGH SUITABLE RECRUITMENT COMMUNICATION WITH GENERATION Z eng
dc.title.alternative ZVYŠOVÁNÍ ÚROVNĚ LIDSKÉHO KAPITÁLU PODNIKŮ PROSTŘEDNICTVÍM VHODNÉ NÁBOROVÉ KOMUNIKACE S NASTUPUJÍCÍ GENERACÍ Z cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Lidský kapitál je v současnosti velmi aktuálním tématem, a to nejen mezi zástupci vědecké veřejnosti, ale také mezi představiteli vedení podniků. Podniky jsou v současné době přímo konfrontování s dopady měnící se struktury trhu práce. Tyto dopady jsou důsledkem globalizace trhu práce. O globalizaci trhu práce se hovoří zejména v souvislosti s měnící se demografickou strukturou obyvatel, kdy na trh práce vstupuje generace Z. Generace Z, je označována za vůbec první generaci, která je vysoce propojená. Mnozí z této generace po celý život využívají komunikační a mediální technologie a internet. Dalším fenomén, který bývá často považován za důsledek globalizace trhu práce, je velmi rychlý technologický pokrok. Článek se zabývá problematikou lidského kapitálu, konkrétně z pohledu náboru nových zaměstnanců, kteří determinují hodnotu lidského kapitálu podniku. V rámci článku budou prezentovány výsledky vlastního průzkumu. Cílem průzkumu je analýza aktuálních preferovaných trendů v rámci náborové komunikace podniků se zástupci generace Z. Respondenty budou zástupci generace Z, konkrétně studenti středních škol technických a dopravních oborů. Na základě získaných výstupů bude možno vymezit oblasti, kterým je nutné věnovat pozornost ve snaze zvyšování úrovně lidského kapitálu prostřednictvím vhodné komunikace s potencionálními zaměstnanci. cze
dc.event 8th Carpathian Logistics Congress (03.12.2018 - 05.12.2018, Praha) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.wos 000563511600102
dc.identifier.obd 39881104 eng


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account