Eroding trust in teacher professionalism: An ethnomethodological analysis of radio interviews with Czech experts on education

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Tůma, František cze
dc.contributor.author Píšová, Michaela cze
dc.contributor.author Černá, Monika cze
dc.date.accessioned 2021-05-15T18:28:41Z
dc.date.available 2021-05-15T18:28:41Z
dc.date.issued 2020 eng
dc.identifier.issn 1803-7437 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/77156
dc.description.abstract Schools and teachers have been subject to a number of debates and often face contradictory demands. In this study we analyse radio interviews with three Czech experts on education. Building on ethnomethodology, namely conversation analysis and membership categorisation analysis, the study was guided by two research questions: (1) What practices and membership categorisation devices do the experts employ when speaking of Czech education and schools? and (2) How do the experts relate to teacher professionalism when characterising Czech education? The analysis shows how the expert’s credibility is negotiated, how they problematise gaining fundamental knowledge and skills at schools and situate the learning of “important things” outside school, and how they claim that Czech teachers teach badly while downgrading positive results of Czech schooling. This way the experts cast doubt on basic characteristics of teacher professionalism and thus undermine trust in the professional project in teaching. eng
dc.format p. 47-69 eng
dc.language.iso eng eng
dc.relation.ispartof Studia paedagogica, volume 25, issue: 2 eng
dc.rights open access (CC BY 4.0) eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject the professional project eng
dc.subject teachers eng
dc.subject trust eng
dc.subject experts on education eng
dc.subject radio interviews eng
dc.subject ethnomethodology eng
dc.subject profesionální projekt cze
dc.subject učitelé cze
dc.subject důvěra cze
dc.subject experti na vzdělávání cze
dc.subject rozhlasové rozhovory cze
dc.subject etnometodologie cze
dc.title Eroding trust in teacher professionalism: An ethnomethodological analysis of radio interviews with Czech experts on education eng
dc.title.alternative Podrývání důvěry v profesionalismus učitelů: Etnometodologická analýza rozhlasových rozhovorů s experty na vzdělávání cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Školy a učitelé jsou předmětem množství debat a často čelí rozporuplným požadavkům. V této studii analyzujeme rozhlasové rozhovory se třemi českými odborníky na vzdělávání. Za využití etnometodologie, zejména konverzační analýzy a členské kategorizační analýzy, studie odpovídá na dvě výzkumné otázky: (1) Jaké praktiky a inventáře sociálních kategorií používají odborníci, když mluví o českém vzdělávání a školách? (2) Jak se odborníci vztahují k profesionalismu učitelů, když charakterizují české vzdělávání? Analýza ukazuje, jak je důvěryhodnost odborníků v rozhovorech vyjednávána, jak experti problematizují získávání základních znalostí a dovedností ve škole a situují učení se "důležitých věcí" mimo školu a jak tvrdí, že čeští učitelé vyučují špatně, a současně bagatelizují pozitivní výsledky českého vzdělávání. Tímto způsobem odborníci zpochybňují základní charakteristiky profesionalismu učitelů, a tak podrývají důvěru v profesionální projekt v učitelství. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.5817/SP2020-2-3 eng
dc.relation.publisherversion https://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/2147 eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85091157121
dc.identifier.obd 39884602 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access (CC BY 4.0) Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access (CC BY 4.0)

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet