ATTITUDES AND EXPERIENCES OF LECTURERS WITH E-ASSESSMENT

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Jahodová Berková, Andrea cze
dc.date.accessioned 2021-05-15T18:15:22Z
dc.date.available 2021-05-15T18:15:22Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.isbn 978-84-09-14755-7 eng
dc.identifier.issn 2340-1095 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/77020
dc.description.abstract E-assessment is increasingly used in education especially at university level. The undergraduate mathematics courses are no exception. The aim of the research has consisted in finding out the attitudes and experiences of lecturers (teachers / instructors) regarding the use of e-assessment in their teaching. For this reason, e-assessment system was implemented into the teaching of undergraduate courses of Mathematical Analysis, Geometry and Algebra. Experience of members of the Department of Mathematics (lecturers) with teaching with the aid of the e-assessment system was followed by the semi-structured interviews with them. Interviews were recorded and transcribed for qualitative analysis through coding and categorizing. Despite the fact that the respondents evaluated the use of the e-assessment system positively, they specifically identified many shortcomings (including stress and lack of support). The presented results are part of more extensive research which also includes identifying students' attitudes and experiences. Some partial results of this research have been presented earlier in previous conferences. eng
dc.format p. 4088-4092 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher International Association of Technology, Education and Development (IATED) eng
dc.relation.ispartof ICERI 2019 : proceedings eng
dc.rights pouze v rámci univerzity cze
dc.subject mathematics education eng
dc.subject výuka matematiky cze
dc.subject assesment in mathematics eng
dc.subject e-assesment eng
dc.subject computer-aided assessment eng
dc.subject hodnocení matematiky cze
dc.subject elektronické hodnocení cze
dc.subject počítačové hodnocení cze
dc.title ATTITUDES AND EXPERIENCES OF LECTURERS WITH E-ASSESSMENT eng
dc.title.alternative Postoje a zkušenosti lektorů s elektronickým hodnocením. cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Elektronické hodnocení se ve vzdělávání stále častěji používá zejména na univerzitní úrovni. Výjimkou nejsou ani vysokoškolské kurzy matematiky. Cílem výzkumu bylo zjistit postoje a zkušenosti lektorů (učitelů / instruktorů) ohledně využívání e-hodnocení při jejich výuce. Z tohoto důvodu byl systém e-hodnocení implementován do výuky vysokoškolských předmětů Matematická analýza, Geometrie a Algebra. Na zkušenosti členů katedry matematiky (lektorů) s výukou pomocí systému e-hodnocení navázaly polostrukturované rozhovory s nimi. Rozhovory byly zaznamenány a přepsány pro kvalitativní analýzu kódováním a kategorizací. Navzdory skutečnosti, že respondenti hodnotili používání systému e-hodnocení pozitivně, identifikovali konkrétně mnoho nedostatků (včetně stresu a nedostatečné podpory). Prezentované výsledky jsou součástí rozsáhlejšího výzkumu, který zahrnuje také identifikaci postojů a zkušeností studentů. Některé dílčí výsledky tohoto výzkumu byly prezentovány dříve na předchozích konferencích. cze
dc.event ICERI 2019 : 12th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (11.11.2019 - 13.11.2019, Sevilla) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.21125/iceri.2019.1023 eng
dc.relation.publisherversion https://library.iated.org/view/JAHODOVABERKOVA2019ATT eng
dc.identifier.wos 000530109204028
dc.identifier.obd 39884060 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet