dc.contributor.author |
Jahodová Berková, Andrea
|
cze |
dc.date.accessioned |
2021-05-15T18:15:22Z |
|
dc.date.available |
2021-05-15T18:15:22Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
eng |
dc.identifier.isbn |
978-84-09-14755-7 |
eng |
dc.identifier.issn |
2340-1095 |
eng |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/77020 |
|
dc.description.abstract |
E-assessment is increasingly used in education especially at university level. The undergraduate mathematics courses are no exception. The aim of the research has consisted in finding out the attitudes and experiences of lecturers (teachers / instructors) regarding the use of e-assessment in their teaching. For this reason, e-assessment system was implemented into the teaching of undergraduate courses of Mathematical Analysis, Geometry and Algebra. Experience of members of the Department of Mathematics (lecturers) with teaching with the aid of the e-assessment system was followed by the semi-structured interviews with them. Interviews were recorded and transcribed for qualitative analysis through coding and categorizing. Despite the fact that the respondents evaluated the use of the e-assessment system positively, they specifically identified many shortcomings (including stress and lack of support). The presented results are part of more extensive research which also includes identifying students' attitudes and experiences. Some partial results of this research have been presented earlier in previous conferences. |
eng |
dc.format |
p. 4088-4092 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
International Association of Technology, Education and Development (IATED) |
eng |
dc.relation.ispartof |
ICERI 2019 : proceedings |
eng |
dc.rights |
pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
mathematics education |
eng |
dc.subject |
výuka matematiky |
cze |
dc.subject |
assesment in mathematics |
eng |
dc.subject |
e-assesment |
eng |
dc.subject |
computer-aided assessment |
eng |
dc.subject |
hodnocení matematiky |
cze |
dc.subject |
elektronické hodnocení |
cze |
dc.subject |
počítačové hodnocení |
cze |
dc.title |
ATTITUDES AND EXPERIENCES OF LECTURERS WITH E-ASSESSMENT |
eng |
dc.title.alternative |
Postoje a zkušenosti lektorů s elektronickým hodnocením. |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Elektronické hodnocení se ve vzdělávání stále častěji používá zejména na univerzitní úrovni. Výjimkou nejsou ani vysokoškolské kurzy matematiky. Cílem výzkumu bylo zjistit postoje a zkušenosti lektorů (učitelů / instruktorů) ohledně využívání e-hodnocení při jejich výuce. Z tohoto důvodu byl systém e-hodnocení implementován do výuky vysokoškolských předmětů Matematická analýza, Geometrie a Algebra. Na zkušenosti členů katedry matematiky (lektorů) s výukou pomocí systému e-hodnocení navázaly polostrukturované rozhovory s nimi. Rozhovory byly zaznamenány a přepsány pro kvalitativní analýzu kódováním a kategorizací. Navzdory skutečnosti, že respondenti hodnotili používání systému e-hodnocení pozitivně, identifikovali konkrétně mnoho nedostatků (včetně stresu a nedostatečné podpory). Prezentované výsledky jsou součástí rozsáhlejšího výzkumu, který zahrnuje také identifikaci postojů a zkušeností studentů. Některé dílčí výsledky tohoto výzkumu byly prezentovány dříve na předchozích konferencích. |
cze |
dc.event |
ICERI 2019 : 12th Annual International Conference of Education, Research and Innovation (11.11.2019 - 13.11.2019, Sevilla) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.identifier.doi |
10.21125/iceri.2019.1023 |
eng |
dc.relation.publisherversion |
https://library.iated.org/view/JAHODOVABERKOVA2019ATT |
eng |
dc.identifier.wos |
000530109204028 |
|
dc.identifier.obd |
39884060 |
eng |