Strength and fracture behaviour of dual phase steel DP450 in static and dynamic conditions

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author M R, Sunilkumar cze
dc.contributor.author Schmidová, Eva cze
dc.date.accessioned 2021-05-15T18:13:19Z
dc.date.available 2021-05-15T18:13:19Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.issn 1335-4205 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/77000
dc.description.abstract In this work, strength and plastic deformation effect of the dual phase steel are analysed in the static and dynamic conditions. Since the dual phase steel is extensively used in the outer body parts of the automotive vehicles, its dynamic strength and plastic strain energy absorption during the crash are essential. Dynamic strength of the dual phase steel is examined using the pendulum impact hammer tester machine. Spread of the plastic strain during the crash is an important factor for the energy absorption to passive safety, which is examined using the local hardness measurement using the Vickers hardness and local indentation yield strength is calculated using cylindrical indenter and obtained force-depth results are analysed using the Hencky theory for the plane strain indentation. Further, tested samples are observed using scanning electron microscopy for the fracture response after the static and dynamic tests. eng
dc.format p. 63-68 eng
dc.language.iso eng eng
dc.relation.ispartof Komunikácie: Communications (Scientific Letters of the University of Žilina), volume 21, issue: 4 eng
dc.rights open access (CC BY 4.0) eng
dc.subject dual phase steel eng
dc.subject plastic deformation eng
dc.subject indentation eng
dc.subject fracture response eng
dc.subject Hencky theory eng
dc.title Strength and fracture behaviour of dual phase steel DP450 in static and dynamic conditions eng
dc.title.alternative Pevnostní a lomové chování dvoufázové oceli DP450 ve statických a dynamických podmínkách cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated V této práci je analyzován účinek pevnosti a plastické deformace u dvoufázové oceli ve statických a dynamických podmínkách. Vzhledem k tomu, že dvoufázová ocel je široce používána ve vnějších částech karoserie automobilových vozidel, její dynamická pevnost a absorpce energie z plastické hmoty během nárazu jsou zásadní. Dynamická pevnost dvoufázové oceli se zkouší pomocí testovacího stroje s kladivovým kladivem. Šíření plastického napětí během srážky je důležitým faktorem pro absorpci energie do pasivní bezpečnosti, která je zkoumána pomocí měření lokální tvrdosti pomocí Vickersovy tvrdosti a mez kluzu v místním vrubu je vypočtena pomocí válcového vnitřku a získané výsledky hloubky síly jsou analyzovány pomocí Henckyho teorie pro odsazení rovinného kmene. Dále jsou testované vzorky pozorovány pomocí skenovací elektronové mikroskopie na lomovou reakci po statických a dynamických testech. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi https://doi.org/10.26552/com.C.2019.4.63-68
dc.relation.publisherversion http://komunikacie.uniza.sk/index.php/communications/article/view/1519 eng
dc.project.ID SGS_2018_023/Dopravní technika, technologie a řízení eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85073149459
dc.rights.license https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.identifier.obd 39882937 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet