Fenomén strachu jako pedagogický problém

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Rýdl, Karel
dc.contributor.author Kubínová, Markéta
dc.date.accessioned 2021-02-26T09:21:19Z
dc.date.available 2021-02-26T09:21:19Z
dc.date.issued 2021
dc.date.submitted 2020-11-30
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/76912
dc.description.abstract Cílem této diplomové práce je porozumět strachu jako pedagogickému problému minulosti, a zmapovat jeho pozitivní využití v dosavadní praxi výchovy a vzdělávání. Teoretická část je členěna do čtyř kapitol. První kapitola seznamuje čtenáře se základními pojmy. Druhá kapitola pojednává o tom, jak byly strach a úzkost pojímány v průběhu historie. Třetí kapitola věnuje pozornost československému školství v období normalizace. Čtvrtá kapitola nahlíží na problematiku strachu a úzkosti z pohledu současného školství, opomenuta zde není ani problematika trestů ve škole, školní fobie či copingové strategie. Tato kapitola je též obohacena o několik vlastních zkušeností pro ilustraci probírané problematiky. Pátá kapitola se věnuje empirickému šetření, jehož cílem bylo prozkoumat a popsat fenomén strachu ve vzdělávacích institucích, jeho příčiny i okolnosti, a to očima aktérů vzdělávání. cze
dc.format 99 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject žáci cze
dc.subject pedagogové cze
dc.subject strach cze
dc.subject úzkost cze
dc.subject normalizace cze
dc.subject školní fobie cze
dc.subject tresty cze
dc.subject pupils eng
dc.subject pedagogues eng
dc.subject fear eng
dc.subject anxiety eng
dc.subject normalization eng
dc.subject school phobia eng
dc.subject punishments eng
dc.title Fenomén strachu jako pedagogický problém cze
dc.title.alternative Fear phenomenon as a pedagogical problem eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Ehlová, Marcela
dc.date.accepted 2021-01-21
dc.description.abstract-translated The aim of this thesis is to understand fear as a pedagogical problem of the past and to map its positive use in current education. Theoretical part is divided into four chapters. First chapter makes the reader familiar with basic terminology. Second chapter discusses usage of fear and anxiety in history. Third chapter focuses on the description of Czechoslovak education in the era of normalization. Fourth chapter describes the problematics of fear and anxiety from the point of view of current educational system. In this chapter punishments, school phobia or coping strategies will also be mentioned. This chapter also includes several pieces of personal experiences to give examples of the subject. Fifth chapter is dedicated to research. Its goal was to explore and describe the phenomenon of fear in education and its causes and circumstances through the eyes of its participants. eng
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Resocializační pedagogika cze
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-program Specializace v pedagogice cze
dc.description.defence Studentka představila práci, její strukturu, metodologii a cíle a odpověděla na otázky z posudků. Zapojila se do diskuse o aktuálním stavu sledované problematiky. cze
dc.identifier.stag 39890
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet