dc.contributor.advisor |
Rýdl, Karel |
|
dc.contributor.author |
Kubínová, Markéta
|
|
dc.date.accessioned |
2021-02-26T09:21:19Z |
|
dc.date.available |
2021-02-26T09:21:19Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.date.submitted |
2020-11-30 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/76912 |
|
dc.description.abstract |
Cílem této diplomové práce je porozumět strachu jako pedagogickému problému minulosti, a zmapovat jeho pozitivní využití v dosavadní praxi výchovy a vzdělávání.
Teoretická část je členěna do čtyř kapitol. První kapitola seznamuje čtenáře se základními pojmy. Druhá kapitola pojednává o tom, jak byly strach a úzkost pojímány v průběhu historie. Třetí kapitola věnuje pozornost československému školství v období normalizace. Čtvrtá kapitola nahlíží na problematiku strachu a úzkosti z pohledu současného školství, opomenuta zde není ani problematika trestů ve škole, školní fobie či copingové strategie. Tato kapitola je též obohacena o několik vlastních zkušeností pro ilustraci probírané problematiky.
Pátá kapitola se věnuje empirickému šetření, jehož cílem bylo prozkoumat a popsat fenomén strachu ve vzdělávacích institucích, jeho příčiny i okolnosti, a to očima aktérů vzdělávání. |
cze |
dc.format |
99 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
žáci |
cze |
dc.subject |
pedagogové |
cze |
dc.subject |
strach |
cze |
dc.subject |
úzkost |
cze |
dc.subject |
normalizace |
cze |
dc.subject |
školní fobie |
cze |
dc.subject |
tresty |
cze |
dc.subject |
pupils |
eng |
dc.subject |
pedagogues |
eng |
dc.subject |
fear |
eng |
dc.subject |
anxiety |
eng |
dc.subject |
normalization |
eng |
dc.subject |
school phobia |
eng |
dc.subject |
punishments |
eng |
dc.title |
Fenomén strachu jako pedagogický problém |
cze |
dc.title.alternative |
Fear phenomenon as a pedagogical problem |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Ehlová, Marcela |
|
dc.date.accepted |
2021-01-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis is to understand fear as a pedagogical problem of the past and to map its positive use in current education.
Theoretical part is divided into four chapters. First chapter makes the reader familiar with basic terminology. Second chapter discusses usage of fear and anxiety in history. Third chapter focuses on the description of Czechoslovak education in the era of normalization. Fourth chapter describes the problematics of fear and anxiety from the point of view of current educational system. In this chapter punishments, school phobia or coping strategies will also be mentioned. This chapter also includes several pieces of personal experiences to give examples of the subject.
Fifth chapter is dedicated to research. Its goal was to explore and describe the phenomenon of fear in education and its causes and circumstances through the eyes of its participants. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Resocializační pedagogika |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cze |
dc.description.defence |
Studentka představila práci, její strukturu, metodologii a cíle a odpověděla na otázky z posudků. Zapojila se do diskuse o aktuálním stavu sledované problematiky. |
cze |
dc.identifier.stag |
39890 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |