Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Rýdl, Karel |
|
dc.contributor.author |
Trousil, Vojtěch
|
|
dc.date.accessioned |
2020-10-16T10:15:32Z |
|
dc.date.available |
2020-10-16T10:15:32Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/76760 |
|
dc.description.abstract |
Závěrečná práce se zabývá problematikou výuky mimo třídu, konkrétněji jejím uplatnění
v rámci oborové didaktiky (didaktika přírodních věd). Teoretická část popisuje obecnou
didaktiku jako vědní disciplínu a její principy v procesu vzdělávání a učení. Dále jsou rozebrány
činitelé působící na prospěch žáků se zřetelem na faktory prostředí třídy, které žáka ovlivňují.
V teoretické části je definován pojem výuky mimo třídu a jeí výhody v oblasti vzdělávání a
osobního růstu žáka. V experimentální části byl vybrán a vhodně upraven školní pozemek pro
výuku mimo třídu. Jsou diskutovány vybrané použité prvky pro výuku přírodních věd. Dále
byly navrženy vhodné aktivity v takto upraveném školním pozemku. Ty jsou prezentovány jako
časově tématický plán třech vyučovacích hodin. Dle takto vytvořených vzorových hodin bylo
zjištěno, že výuka mimo třídu je vhodná pro výuku přírodních věd ve vhodně upraveném
prostředí školního pozemku. |
cze |
dc.format |
43 s. |
cze |
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
výuka mimo třídu |
cze |
dc.subject |
oborová didaktika |
cze |
dc.subject |
didaktika přírodních věd |
cze |
dc.subject |
školní pozemek |
cze |
dc.subject |
teaching outside the classroom |
eng |
dc.subject |
subject didactics |
eng |
dc.subject |
didactics of natural sciences |
eng |
dc.subject |
school grounds |
eng |
dc.title |
Výuka mimo třídu |
cze |
dc.title.alternative |
Teaching outside the classroom |
eng |
dc.type |
závěrečná práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Hájková, Lucie |
|
dc.date.accepted |
2020 |
|
dc.description.abstract-translated |
The final work deals with the issue of teaching outside the classroom, more specifically its
application in the field of subject didactics (didactics of natural sciences). The theoretical part
describes general didactics as a scientific discipline and its principles in the process of education
and learning. Furthermore, the factors affecting the students are analyzed with regard to the
factors of the class environment. The theoretical part also defines the concept of teaching
outside the classroom and its advantages in the field of education and personal growth of the
student. In the experimental part, a school ground for teaching outside the classroom was
selected and suitably modified. Selected elements used for teaching natural sciences are
discussed. Furthermore, suitable activities were proposed in the school ground modified this
way. These activities are presented as a time-thematic plan of three lessons. According to the
model lessons created in this way, it was found that teaching outside the classroom is suitable
for teaching natural sciences in a suitably adapted environment of school grounds. |
eng |
dc.thesis.degree-discipline |
doplňující pedagogické studium |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D40456 |
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|