Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Rýdl, Karel |
|
dc.contributor.author |
Matajová, Šárka
|
|
dc.date.accessioned |
2020-10-16T08:51:40Z |
|
dc.date.available |
2020-10-16T08:51:40Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/76756 |
|
dc.description.abstract |
Tato závěrečná práce se skládá z teoretické a praktické části a zaměřuje se na využití aktivizačních metod v hodinách chemie. V teoretické části je v krátkosti popsaná didaktika chemie a pojetí výuky. Více zde jsou zpracovány aktivizační metody a jejich stručný přehled s tím, že nejvíce pozornosti je věnováno problémovému vyučování a hrám. Praktická část obsahuje konkrétně zpracované aktivizační metody problémového vyučování a her, které je možné využít v hodinách chemie s žáky 1. ročníků na gymnáziu. |
cze |
dc.format |
62 s. |
cze |
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
aktivizační metody |
cze |
dc.subject |
problémové vyučování |
cze |
dc.subject |
heuristické metody |
cze |
dc.subject |
práce s textem |
cze |
dc.subject |
hry |
cze |
dc.subject |
chemie |
cze |
dc.subject |
activation methods |
en |
dc.subject |
problematic teaching |
en |
dc.subject |
heuristic methods |
en |
dc.subject |
work with the text |
en |
dc.subject |
games |
en |
dc.subject |
chemistry |
en |
dc.title |
Využití aktivizačních metod na střední škole v hodinách chemie |
cze |
dc.type |
závěrečná práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Ďatko, Ilona |
|
dc.date.accepted |
2020 |
|
dc.description.abstract-translated |
pThis thesis consists of theoretical and practical parts and focuses on the use of activation methods in Chemistry lessons. The theoretical part briefly describes the teaching methods in Chemistry and the concept of teaching, moreover, it covers the activation methods and their brief summary in detail. The specific attention in this part is paid to problematic teaching and games. Specifically processed activation methods of problematic teaching and games contained in the practical part are appropriate for Chemistry lessons with 1st grade pupils at Grammar schools. |
eng |
dc.thesis.degree-discipline |
doplňující pedagogické studium |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D40452 |
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|