dc.contributor.advisor |
Mrázek, Zdeněk |
|
dc.contributor.author |
Pašta, Martin
|
|
dc.date.accessioned |
2020-09-16T14:26:49Z |
|
dc.date.available |
2020-09-16T14:26:49Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.date.submitted |
2020-08-03 |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/76390 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá zrychlením vozidla během vybraných dopravních situací. Cílem práce je navržení metodiky sběru dat pomocí nových komunikačních technologií jako nenákladný způsob získávání dat, navržení postupu pro jejich vyhodnocování a následně vyhodnocení těchto dat dle příslušných kritérií. Z teoretického hlediska jsou vymezeny základní pojmy související s touto problematikou jako je doprava, dopravní nehoda, zrychlení, akcelerometr a vybrané síly působící na vozidlo. Součástí práce je také zodpovězení otázky, zda lze užít mobilní telefony jako alternativní způsob měření zrychlení vozidel během jízdy. V rámci analýzy byly vybrány čtyři standardní situace, se kterými se může řidič během silničního provozu setkat a to konkrétně: průjezd zatáčkou v obou směrech, rozjezd do křižovatky, vběhnutí zvířete do vozovky a reakce na chodce na přechodu. |
cze |
dc.format |
91 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
silniční doprava |
cze |
dc.subject |
akcelerometry |
cze |
dc.subject |
příčné zrychlení |
cze |
dc.subject |
podélné zrychlení |
cze |
dc.subject |
brzdění |
cze |
dc.subject |
road transport |
eng |
dc.subject |
accelerometers |
eng |
dc.subject |
lateral acceleration |
eng |
dc.subject |
longitudinal acceleration |
eng |
dc.subject |
braking |
eng |
dc.title |
Vyhodnocování běžného provozu vozidla při vybraných dopravních situacích |
cze |
dc.title.alternative |
Evaluation of normal vehicle operation in selected traffic situations |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.date.accepted |
2020-08-25 |
|
dc.description.abstract-translated |
The diploma thesis deals with vehicle acceleration during selected traffic situations. The aim of the work is to design a methodology for data collection using new communication technologies as an inexpensive way of obtaining data, to design a procedure for their evaluation and subsequent evaluation of this data according to the relevant criteria. From a theoretical point of view, the basic concepts related to this issue are defined, such as traffic, accident, acceleration, accelerometer and selected forces acting on the vehicle. Part of the work is also answering the question of whether mobile phones can be used as an alternative way to measure the acceleration of vehicles while driving. The analysis selected four standard situations that the driver may encounter during road traffic, namely: cornering in both directions, starting at an intersection, running the animal into the road and pedestrian reactions at the crossing.. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky: Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Student přednesl obhajobu své diplomové práce. Zodpověděl otázky z oponentního posudku i doplňující otázky členů komise. |
cze |
dc.identifier.stag |
37872 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |