Využití aktivizačních metod na 2. stupni ZŠ pro předmět dějepis
Závěrečná práceOtevřený přístupDatum publikování
2020
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Práce je zaměřená na metody výuky na druhém stupni základní školy. Jednotlivé metody stručně definuje, ale největší prostor je věnován aktivizačním metodám výuky.
Aktivizační metody se v předmětu dějepis stávají nepostradatelnými, diktování látky formou rok ‒ událost u dnešních žáků neobstojí. Je tedy na učiteli hledat cesty, jak vést vyučovací hodinu efektivněji a záživněji. V tomto mu mohou pomoci právě aktivizační metody. Samotné členění se drží modelu Josefa Maňáka a je doplněno o příklad, jak by bylo možné danou látku uchopit, jaké pomůcky či technika bude zapotřebí a čeho se případně vyvarovat.
I přestože je aktivace žáků žádoucí, může narážet na problémy spojené se samotnou náročnější přípravou, nedostatkem spolupráce s kolegy, nepochopení vedení školy nebo nedostatečné technické zázemí.
Rozsah stran
54 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
doplňující pedagogické studium
Studijní program
Signatura tištěné verze
D40405
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
pedagogika, metodologie výuky, aktivizační metody, základní škola, předmět dějepis, pedagogy, educational methodology, activation methods, secondary school, history subject