Změny v pojetí dětství a rodičovství: Život s handicapovaným dítětem z pohledu rodiny

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Synková, Hana
dc.contributor.author Tuhá, Terezie
dc.date.accessioned 2020-07-08T10:52:12Z
dc.date.available 2020-07-08T10:52:12Z
dc.date.issued 2020
dc.date.submitted 2020-04-20
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/75807
dc.description.abstract Bakalářská práce je zaměřena na problematiku života rodiny s handicapovaným dítětem. Nejprve popíše přístupy sociálních věd k postižení a představy o normativním dětství a rodičovství. Zajímá se o to, jak se tyto konstrukce rolí a procesu výchovy promění s narozením handicapovaného dítěte a jakou roli při tom hrají vlivy sociálního okolí (neformálních sociálních sítí či institucí). Informanty jsou nejen rodiče, ale i sourozenci dítěte. Práce je založena na vlastním kvalitativním terénním výzkumu s rodinami. Hlavní metodou je interview - technika polostrukturovaného rozhovoru, doplněné pozorováním. cze
dc.format 53 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject zdravotní postižení cze
dc.subject rodina cze
dc.subject rodiče cze
dc.subject sourozenci cze
dc.subject disability eng
dc.subject family eng
dc.subject parents eng
dc.subject siblings eng
dc.title Změny v pojetí dětství a rodičovství: Život s handicapovaným dítětem z pohledu rodiny cze
dc.title.alternative Changes in the concept of childhood and parenthood: Life with a child with disabilities from the perspective of the family eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Šándorová, Zdenka
dc.date.accepted 2020-06-23
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis is focused on the problems of the life of a family with a handicapped child. First, it describes the approaches of social sciences to disability and the concept of normative childhood and parenthood. It is interested in how these constructions of roles and the process of childrearing will change with the birth of a handicapped child and what role is played in this process by the social environment (informal social networks or institutions). The informants are not only the parents but also the child's siblings. The work is based on own qualitative fieldwork with families. The main method is a semi-structured interview supplemented by observation. eng
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Humanitní studia cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-program Humanitní studia cze
dc.description.defence Studentka přistoupila k obhajobě bakalářské práce řádně připravena. Představila téma, cíl výzkumu a interpretovala závěr. Zodpověděla dotazy kladené členy komise i v posudcích. cze
dc.identifier.stag 39797
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet