Laminátová socha Rychlost ve světle komplexního restaurátorského průzkumu

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Červinka, Josef cze
dc.contributor.author Křenková, Zuzana cze
dc.contributor.author Říhová, Vladislava cze
dc.date.accessioned 2020-03-19T13:28:12Z
dc.date.available 2020-03-19T13:28:12Z
dc.date.issued 2019 cze
dc.identifier.issn 1212-1487 cze
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/75225
dc.description.abstract Článek prezentuje restaurátorský průzkum laminátové sochy Rychlost od Jiřího Nováka (1922–2010). Práci se skelným laminátem se umělci věnovali od druhé poloviny 60. let, Rychlost vznikla už mezi lety 1958–1961. V evropském kontextu je raným příkladem využití „moderního“ syntetického materiálu. Na vzniku díla spolupracoval chemik Miroslav Schätz. Bylo zhotoveno laminováním z polyesterové pryskyřice probarvené ve hmotě na tmavě modro s přídavkem kovového prášku. Komplexní průzkum zahrnoval: vizuální průzkum, endoskopický průzkum, fotogrammetrii, 3D skenování a materiálový průzkum. cze
dc.format p. 145-156 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Národní památkový ústav cze
dc.relation.ispartof Průzkumy památek, volume 26, issue: 1 cze
dc.rights bez omezení cze
dc.subject skelný laminát cze
dc.subject fibreglass eng
dc.subject restaurování cze
dc.subject sochařství 2. poloviny 20. století cze
dc.subject umění ve veřejném prostoru cze
dc.subject Jiří Novák cze
dc.subject restoration eng
dc.subject sculpture art after the mid-20th century eng
dc.subject art in public space eng
dc.subject Jiří Novák eng
dc.title Laminátová socha Rychlost ve světle komplexního restaurátorského průzkumu cze
dc.title.alternative Laminate Statue Velocity in the Light of Complex Restoration Research eng
dc.type article cze
dc.description.abstract-translated The article presents the restoration research of Jiří Novák’s (1922–2010) laminate statue Velocity. Artists began to use fibreglass after the mid-1960s and Velocity was created as early as 1958–1961. In a European context, it is an early example of using ‘modern’ synthetic material. The chemist Miroslav Schätz cooperated in the making of the statue which was laminated from dark blue‑hued Polyester resin with the addition of metal powder. The complex research included: visual research, endoscopic research, photogrammetry, 3D scanning, and material research. eng
dc.peerreviewed yes cze
dc.publicationstatus published version cze
dc.relation.publisherversion https://www.pruzkumypamatek.cz/pdf/2019-01-11.pdf cze
dc.project.ID DG16P02B030/České umění 50. - 80. let 20. století ve veřejném prostoru: evidence, průzkumy a restaurování. cze
dc.identifier.obd 39884252 cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet