dc.contributor.author |
Bažant, Michael
|
cze |
dc.contributor.author |
Kavička, Antonín
|
cze |
dc.contributor.author |
Diviš, Roman
|
cze |
dc.contributor.author |
Varga, Michal
|
cze |
dc.date.accessioned |
2020-03-19T13:15:19Z |
|
dc.date.available |
2020-03-19T13:15:19Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
eng |
dc.identifier.issn |
1803-3814 |
eng |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/75112 |
|
dc.description.abstract |
The contribution pays attention to assessing a selected method related to multicriterial evaluations of variants. That method is exploited for supporting automatized decision-making processes related to special operational situations, which emerge within rail traffic simulators. The relevant case study resolves an optimisation task related to minimizations of total increments of train delays within passenger railway stations. Different optimisation approaches are combined and exploited, and their consequences are investigated by means of numerous simulation experiments. The outcomes of those experiments are processed, and recommendations for the use of appropriate decision-making supports in rail simulators are formulated. |
eng |
dc.format |
p. 139-146 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
Vysoké učení technické v Brně |
eng |
dc.relation.ispartof |
Mendel |
eng |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.subject |
simulation, decision-making, multicriterial evaluation |
eng |
dc.subject |
simulace, rozhodování, multikriteriální hodnocení |
cze |
dc.title |
Simulation-based rail traffic optimisations applying multicriterial evaluations of variants |
eng |
dc.title.alternative |
Optimalizace železničního provozu na základě simulace s využitím multikriteriálních hodnocení variant |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Příspěvek věnuje pozornost posouzení vybrané metody související s multikriteriálním hodnocením variant. Tato metoda je využívána pro podporu automatizovaných rozhodovacích procesů souvisejících se zvláštními provozními situacemi, které se objevují v simulátorech železniční dopravy. Příslušná případová studie řeší optimalizační úkol související s minimalizací celkových přírůstků zpoždění vlaků v osobních železničních stanicích. Různé optimalizační přístupy jsou kombinovány a využívány a jejich důsledky jsou zkoumány pomocí četných simulačních experimentů. Výsledky těchto experimentů jsou zpracovány a jsou formulována doporučení pro použití vhodné podpory rozhodování v železničních simulátorech. |
cze |
dc.event |
25th International Conference on Soft Computing, MENDEL 2019 (10.07.2019 - 12.07.2019, Brno) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.identifier.doi |
10.13164/mendel.2019.1.139 |
eng |
dc.project.ID |
EF17_049/0008394/Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans) |
eng |
dc.identifier.obd |
39883883 |
eng |