Understanding Time-Based Trends in Stakeholders’ Choice of Learning Activity Type Using Predictive Models

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Drlik, Martin cze
dc.contributor.author Munk, Michal cze
dc.date.accessioned 2020-03-19T12:35:49Z
dc.date.available 2020-03-19T12:35:49Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.issn 2169-3536 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/74779
dc.description.abstract The learning analytics communities, as well as most learning analytics research, have not frequently focused on time-based trends in the same virtual learning environment over different years of deployment, or on temporal trends in the selection of different activity types over a typical day. This paper contributes to this debate and provides a novel approach to learning analytics using a multinomial logit model for modeling the probabilities of students’ choice of learning activities during the hours of the day over several academic years. An abstraction called activity is introduced, which categorizes individual student’s log accesses to the virtual learning environment into more semantically meaningful categories. Consequently, the activity represents a sequence of semantically meaningful Web accesses related to a particular activity or task that a student of the virtual learning environment performs. This paper includes a comprehensive explanation of the model and an evaluation of the model. This paper introduces a case study, which shows that the multinomial logit model can give useful insight into the course schedule, as it shows what the peak times are for different types of activities. This paper also discusses the possible implications of the results in the context of virtual learning environment management and content improvement at the institutional level. eng
dc.format p. 3106-3121 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher IEEE
dc.relation.ispartof IEEE ACCESS, volume 7, issue: January 11 eng
dc.rights open access eng
dc.rights.uri https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject Computational and artificial intelligence eng
dc.subject learning management systems eng
dc.subject predictive models eng
dc.subject Web mining eng
dc.title Understanding Time-Based Trends in Stakeholders’ Choice of Learning Activity Type Using Predictive Models eng
dc.title.alternative Porozumění časovým trendům ve výběru typu učící aktivity stakeholderů pomocí prediktivních modelů cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Komunita učící analytiky, stejně jako většina výzkumu, se často neorientují na časové trendy ve stejném prostředí virtuálního učení během různých let nebo na časové trendy při výběru různých typů činností během typického dne. Tento příspěvek přispívá k této debatě a poskytuje nový přístup k analýze učení s využitím multinomického logitového modelu pro modelování pravděpodobnosti výběru denních studijních činností během několika akademických let. Představuje se abstrakce nazvaná aktivita, která kategorizuje individuální přístupy studentů do virtuálního učebního prostředí do sémantických kategorií. Tato aktivita tedy představuje posloupnost sémanticky významných webových přístupů souvisejících s určitou činností nebo úkolem, které student virtuálního učebního prostředí vykonává. Tento článek obsahuje komplexní vysvětlení a hodnocení modelu. Tento příspěvek představuje případovou studii, která ukazuje, že multinomický logitový model může poskytnout užitečný pohled na plánování rozvrhu aktivit dle časů pro různé typy činností. Tento článek také diskutuje o možných dopadech výsledků v souvislosti s řízením virtuálního učebního prostředí a zlepšením obsahu na institucionální úrovni. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.1109/ACCESS.2018.2887057 eng
dc.relation.publisherversion https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/8579131 eng
dc.project.ID GA16-19590S/Analýza témat a sentimentu vícenásobných textových zdrojů pro finanční rozhodování eng
dc.identifier.wos 000456343800001
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85058872722
dc.identifier.obd 39882301 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

open access Kromě případů, kde je uvedeno jinak, licence tohoto záznamu je open access

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet