Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Zirek, Abdulkadir
|
cze |
dc.contributor.author |
Voltr, Petr
|
cze |
dc.contributor.author |
Lata, Michael
|
cze |
dc.date.accessioned |
2020-03-19T12:34:55Z |
|
dc.date.available |
2020-03-19T12:34:55Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
eng |
dc.identifier.issn |
0954-4097 |
eng |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/74772 |
|
dc.description.abstract |
This study deals with the validation of an anti-slip control method that is based on the acceleration of a wheel. The method uses the angular acceleration signal and a threshold value to prevent the wheel from a severe slip. Initially, the implemented method was tested with an experimental roller rig under several wheel-roller surface conditions (half-dry, wet and greasy). Then, the validity of the control algorithm was verified using the numerical model of a full-scale roller rig that is built via the MATLAB editor, with the simulation scenarios following the experiments. The results from both experiments and simulations confirm that the acceleration-based slip regulation controller prevents the excessive wheel slip and improves the traction performance of a rail vehicle. Moreover, it is observed that the performance of the controller could be further improved by properly setting the control parameters of the acceleration-based slip regulation controller. |
eng |
dc.format |
p. 2392-2405 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
SAGE |
|
dc.relation.ispartof |
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit, volume 232, issue: 10 |
eng |
dc.rights |
plný text článku není přístupný |
eng |
dc.subject |
acceleration |
eng |
dc.subject |
ASR |
eng |
dc.subject |
slip |
eng |
dc.subject |
adhesion |
eng |
dc.subject |
control |
eng |
dc.subject |
roller rig |
eng |
dc.subject |
zrychlení |
cze |
dc.subject |
ASR |
cze |
dc.subject |
skluz |
cze |
dc.subject |
adheze |
cze |
dc.subject |
řízení |
cze |
dc.subject |
experimentální zařízení |
cze |
dc.subject |
kolo-kolejnice |
cze |
dc.title |
Validation of an anti-slip control method based on the angular acceleration of a wheel on a roller rig |
eng |
dc.title.alternative |
Validace protiskluzového řízení metodou založenou na úhlovém zrychlení mezi kolem a rotující kolejnicí |
cze |
dc.type |
article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Tato studie se zabývá validací metody protiskluzového řízení, která je založena na zrychlení kola. Metoda používá signál úhlové akcelerace a prahovou hodnotu, aby se zabránilo kolu v prudkém skluzu. Zpočátku byla implementovaná metoda testována na experimentálním zařízení za několika podmínek povrchu kola a kolejnice (napůl suchá, mokrá a mastná). Poté byla platnost kontrolního algoritmu ověřena pomocí numerického modelu experimentálního zařízení, který byl vytvořen pomocí editoru MATLAB, se simulačními scénáři navazujícími na experimenty. Výsledky experimentů a simulací potvrzují, že regulační algoritmus založený na zrychlení zabraňuje nadměrnému prokluzu kola a zlepšuje trakční výkon kolejového vozidla. Kromě toho je pozorováno, že proces lze dále zlepšit správným nastavením regulačních parametrů regulátoru. |
cze |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published version |
eng |
dc.identifier.doi |
10.1177/0954409719881085 |
eng |
dc.identifier.wos |
000491375100001 |
|
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-85074473449 |
|
dc.identifier.obd |
39883432 |
eng |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|