Show simple item record
dc.contributor.author |
Široký, Jaromír
|
cze |
dc.contributor.author |
Šrámek, Přemysl
|
cze |
dc.contributor.author |
Magdechová, Katarína
|
cze |
dc.contributor.author |
Tischer, Erik
|
cze |
dc.contributor.author |
Široká, Pavlína
|
cze |
dc.date.accessioned |
2020-03-19T12:33:54Z |
|
dc.date.available |
2020-03-19T12:33:54Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
eng |
dc.identifier.issn |
1801-674X |
eng |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/74763 |
|
dc.description.abstract |
The aim of this paper is to use a new capacity parameter called capacity range for evaluation of individual operational concept on the same line before and after planned modernization. The paper uses a new capacity parameter called capacity range. The methodology of capacity range counting is based on one main number, but it takes more aspects. It deals with the operational facility occupancy rate, with the identifying of the bottleneck, with the simulation problems solved in the simulation program SimuT and with the quality aspect of capacity. It creates the link between capacity quality and quantity, between the displayed Ishikawa diagram and the possibility of the wrong operational concept selection. The definition is explained and then the parameter is calculated for a selected section of Týniště nad Orlicí – Choceň. The capacity range is counted for current conditions (single track line, old equipment) and then for comparison for future conditions (double track line, new safety equipment). Capacity range, expressed as dependence of the number of trains on average delay increment, is a useful capacity parameter particularly for coherent railway sections with remote traffic control. |
eng |
dc.format |
p. 44-56 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.relation.ispartof |
Perner´s Contacts, volume XIX, issue: 4 |
eng |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.rights.uri |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
|
dc.subject |
capacity parameter |
eng |
dc.subject |
trains |
eng |
dc.subject |
range calculation. |
eng |
dc.subject |
kapacita tratí |
cze |
dc.subject |
parametry kapacity |
cze |
dc.subject |
vlaky |
cze |
dc.subject |
kalkulace |
cze |
dc.title |
Capacity range calculation |
eng |
dc.title.alternative |
Výpočet kapacitního rozsahu |
cze |
dc.type |
article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Cílem této práce je použití nového kapacitního parametru nazvaného kapacitní rozsah pro vyhodnocení jednotlivých provozních konceptů na stejné lince před a po plánované modernizaci. Článek používá nový parametr kapacity nazvaný rozsah kapacity. Metodika počítání kapacitních rozsahů je založena na jednom hlavním čísle, ale má více aspektů. Zabývá se mírou obsazenosti provozních zařízení, identifikací úzkého hrdla, problémy simulace řešenými v simulačním programu SimuT a kvalitativním aspektem kapacity. Vytváří spojení mezi kvalitou a kvantitou kapacity, mezi zobrazeným Ishikawovým diagramem a možností nesprávného výběru provozního konceptu. Definice je vysvětlena a parametr je poté vypočten pro vybranou část Týniště nad Orlicí - Choceň. Rozsah kapacity se počítá pro aktuální podmínky (jednokolejová trať, staré vybavení) a poté pro srovnání pro budoucí podmínky (dvojkolejná trať, nová bezpečnostní zařízení). Rozsah kapacity, vyjádřený jako závislost počtu vlaků na průměrném přírůstku zpoždění, je užitečným parametrem kapacity zejména pro koherentní železniční úseky s dálkovým řízením dopravy. |
cze |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published version |
eng |
dc.identifier.obd |
39883296 |
eng |
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
Except where otherwise noted, this item's license is described as open access
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|