Virtual learning for safety, why not a smartphone?

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Desai, Nishaben Padam cze
dc.contributor.author Ferjenčík, Miloš cze
dc.contributor.author Schofield, Damian cze
dc.contributor.author Kubik, Jan cze
dc.date.accessioned 2020-03-19T12:33:35Z
dc.date.available 2020-03-19T12:33:35Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.issn 1066-8527 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/74760
dc.description.abstract This article aims to examine the effectiveness of a Virtual Learning Environment (VLE) using Kolb's Experiential Learning Theory (ELT) for chemical laboratory safety. A VLE model of a distillation column rig situated at the chemical engineering department, at the University of Nottingham (UK) was designed for the purpose of safety and hazard awareness training for first year laboratory students. The basic pedagogical ideas behind the model were to compare the effectiveness of passive learning used in traditional safety training with the way a VLE can deliver an active learning platform. Based on the collected experience, this article investigates issues that arose while correlating a VLE model with Kolb's ELT. Some of the drawbacks of the VLE model have been taken into consideration while designing a mobile game application for the purpose of laboratory safety training at the Research Laboratory of Energetic Materials at Pardubice University (Czech Republic). This is believed to offer more scope to develop constructivist learning using a smartphone. (c) 2018 American Institute of Chemical Engineers Process Saf Prog 38: e12005, 2019 eng
dc.format e12005-1-e12005-8 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Wiley; American Institute of Chemical Engineers eng
dc.relation.ispartof Process Safety Progress, volume 38, issue: 2 eng
dc.rights pouze v rámci univerzity cze
dc.subject safety training eng
dc.subject Kolb's learning cycle eng
dc.subject constructivism eng
dc.subject mobile serious games eng
dc.subject bezpečnostní vzdělávání cze
dc.subject bezpečnostní výcvik cze
dc.subject vzdělávací mobilní hry cze
dc.title Virtual learning for safety, why not a smartphone? eng
dc.title.alternative Virtuální výuka bezpečnosti, proč ne se smartphonem? cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Cílem tohoto článku je zkoumat efektivitu virtuálního učebního prostředí (VLE) při používání Kolbovy Experiential Learning Theory (ELT) pro bezpečnost chemických laboratoří. VLE model destilační kolony umístěný na oddělení chemického inženýrství na univerzitě v Nottinghamu byl navržen pro účely školení o bezpečnosti a uvědomování si nebezpečí pro studenty prvního ročníku. Základními pedagogickými myšlenkami modelu bylo porovnat účinnost pasivního učení používaného v tradičním bezpečnostním školení s tím, jak může VLE poskytnout aktivní platformu pro učení. Na základě shromážděných zkušeností tento článek zkoumá problémy, které vyvstaly, když byl model VLE vztažen ke Kolbovu ELT. Některé nevýhody modelu VLE byly vzaty v úvahu při navrhování mobilní herní aplikace pro účely laboratorního bezpečnostního výcviku ve Výzkumné laboratoři energetických materiálů Univerzity Pardubice (Česká republika). Předpokládá se, že nabízí více prostoru pro rozvoj konstruktivistické výuky pomocí smartphonu cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.identifier.doi 10.1002/prs.12005 eng
dc.relation.publisherversion https://aiche.onlinelibrary.wiley.com/journal/15475913 eng
dc.project.ID SGS_2019_002/Chemie a pokročilé technologie nových organických sloučenin ? syntéza, charakterizace, reaktivita, užitné vlastnosti a jejich bezpečnost eng
dc.identifier.wos 000469022900008 eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85054597299
dc.identifier.obd 39883259 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet