Assessing the impact of small amounts of water and iron oxides on adhesion in the wheel/rail interface using High Pressure Torsion testing

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Buckley-Johnstone, Luke cze
dc.contributor.author Trummer, Gerald cze
dc.contributor.author Voltr, Petr cze
dc.contributor.author Meierhofer, Alexander cze
dc.contributor.author Six, Klaus cze
dc.contributor.author Fletcher, David cze
dc.contributor.author Lewis, Roger cze
dc.date.accessioned 2020-03-19T12:30:06Z
dc.date.available 2020-03-19T12:30:06Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.issn 0301-679X eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/74733
dc.description.abstract A new High Pressure Torsion (HPT) set-up has been developed for assessing the effect of third body materials in the wheel/rail interface in a representative and controlled manner. In this study the technique has been used to investigate the effect of small amounts of water and iron oxides mixtures when subjected to different contact pressures. HPT tests showed reduction in adhesion relative to a dry contact when testing with small amounts of water and/or oxides, however sustained low adhesion (mu < 0.05) was not produced. To aid interpretation of the results a model has been developed to explore the behavior encountered when testing with water and iron oxide mixtures. The model relates the shear properties of water and oxide mixtures (with increasing solid content) to a predicted adhesion. The model shows a narrow window of water to oxide fraction is required for reduced adhesion, particularly on rough surfaces, and this correlates with the behavior observed. eng
dc.format p. 55-64 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Elsevier Science BV eng
dc.relation.ispartof Tribology International, volume 135, issue: July 2019 eng
dc.rights článek bude přístupný od 22. 2. 2021 cze
dc.subject wet rail eng
dc.subject low adhesion eng
dc.subject wheel/rail interface eng
dc.subject water eng
dc.subject mokré kolejnice cze
dc.subject nízká adheze cze
dc.subject kontakt kolo-kolejnice cze
dc.subject voda cze
dc.title Assessing the impact of small amounts of water and iron oxides on adhesion in the wheel/rail interface using High Pressure Torsion testing eng
dc.title.alternative Hodnocení vlivu malého množství vody a oxidů železa na adhezi v kontaktu kolo-kolejnice pomocí zkušebního zařízení HPT cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Za účelem hodnocení vlivu mezilehlé vrstvy v kontaktu kolo-kolejnice byla vytvořen experimentální postup využívající zařízení HPT (High Pressure Torsion - krut při vysokém tlaku). V této studii byla tato metoda využita pro vyšetřování vilvu malého množství vody a směsí železných oxidů za podmínek různých kontaktních tlaků. Zkoušky HPT s malým množstvím vody a s oxidy železa ukázaly snížení adheze oproti suchému kontaktu, avšak ustálená extrémně nízká úroveň adheze (mí < 0.05) nebyla dosažena. Pro lepší interpretaci výsledků byl vytvořen model, který reprezentuje chování za podmínek zkoušky s vodou a oxidy železa. Model dává do souvislosti smykové vlastnosti vody a oxidů železa (s narůstajícím podílem tuhé složky) s predikovanou úrovní adheze. Model ukazuje, že výrazné snížení adheze nastává v úzkém rozsahu podílu vody a oxidů, zejména při vyšší drsnosti povrchů, což odpovídá pozorovanému chování. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.1016/j.triboint.2019.02.024 eng
dc.relation.publisherversion https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X19300878 eng
dc.identifier.wos 000469157500006 eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85062286293
dc.identifier.obd 39882851 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet