WINDSHIELD DEFROST SIMPLIFIED CFD MODEL

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Schmid, Michal cze
dc.date.accessioned 2020-03-19T12:28:10Z
dc.date.available 2020-03-19T12:28:10Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.issn 1801-674X eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/74716
dc.description.abstract The windshield defrost system, in general, is a vehicle safety feature. Thus, its restricted by variety of directives. However, the OMEs’ benchmark targets could be even more demanding as the deicing process is in addition also part of passengers comfort. From vehicle design point of view the windshield defrost system is typically connected to HVAC unit (Heating, Ventilation and Air Conditioning). In the technical solution the windshield is heated via hot air convection. Nevertheless, other methods are becoming more and more popular, like directly heated glass by hot wire ohmic heating (heated glasses). The defrost CFD model should predict the ice layer thickness in time and space and in environmental conditions defined according to appropriate directives and technical solution. The accurate and fast modelling technique is essential part of a vehicle development, especially nowadays, where the optimization techniques area widely used and requires hundreds of simulations runs. Modelling requests are even increasing with modern pure electric vehicles (EVs), were the thermal and energy management is more demanding compared to the classical internal combustion engine (ICE) vehicles. The aim of the work is to verify possibility to model the ice layer thickness with simplified approach, which could be beneficial from computational time burden. eng
dc.format p. 245-251 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera
dc.relation.ispartof Perner´s Contacts, volume XIX, issue: 2 eng
dc.rights open access eng
dc.rights https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject Windshield defrost, CFD, ice layer thickness, VOF, Thin Film eng
dc.subject rozmrazování čelních skel, CFD, tloušťka vrstvy ledu, VOF, tenký film cze
dc.title WINDSHIELD DEFROST SIMPLIFIED CFD MODEL eng
dc.title.alternative Zjednodušený CFD model rozmrazování čelných skel cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Model rozmrazování čelních skel predikuje tloušťku vrstvy ledu v čase a prostoru v závislosti na okolních podmínkách. Přesnost a rychlost této simulace je podstatnou složkou vývoje vozidel. Nároky na modelování se zvyšují s nástupem elektrických vodel, kde termální management je podstatně náročnější ve srovnání s klasickým pohonem. Práce předkládá ověření možnosti zjednodušeného přístupu k modelování vrstvy ledu, který má přínos zejména z hledika výpočtového času na predikci rozmrazování. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published version eng
dc.project.ID SGS_2019_010/Vybrané aspekty soudobé dopravní techniky, technologie a řízení eng
dc.identifier.obd 39884157 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet