Web-Based Communication of Socially Responsible Activities by Gambling Operators

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Tetřevová, Liběna cze
dc.contributor.author Paták, Michal cze
dc.date.accessioned 2020-03-19T12:27:12Z
dc.date.available 2020-03-19T12:27:12Z
dc.date.issued 2019 eng
dc.identifier.issn 1050-5350 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/74708
dc.description.abstract This study evaluates the level of web-based CSR communication by gambling operators which operate in one of the post-communist countries-the Czech Republic (114 companies). It at the same time provides an alternative method of evaluating the level of CSR communication by gambling operators which makes it possible to uncover weaknesses and room for improvement on the part of the gambling operator's CSR communication practices. The results of the study show that the level of web-based CSR communication of gambling operators operating in the Czech Republic is low, both in comparison with controversial companies and also with non-controversial companies. Economic responsibility activities, responsible gambling and philanthropic responsibility activities are communicated to the greatest extent. On the contrary, ethical responsibility activities are communicated the least. eng
dc.format p. 1441-1455 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Springer eng
dc.relation.ispartof Journal of Gambling Studies, volume 35, issue: 4 eng
dc.rights pouze v rámci univerzity cze
dc.subject Corporate social responsibility eng
dc.subject Web-based communication eng
dc.subject Gambling operators eng
dc.subject Responsible gambling eng
dc.subject Czech Republic eng
dc.subject společenská odpovědnost firem cze
dc.subject web komunikování cze
dc.subject provozovatelé hazardu cze
dc.subject odpovědné hraní cze
dc.subject Česká republika cze
dc.title Web-Based Communication of Socially Responsible Activities by Gambling Operators eng
dc.title.alternative Web komunikování společensky odpovědných aktivit provozovateli hazardu cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated V článku je zhodnocena úroveň CSR web komunikování provozovatelů hazardu (N = 114) působících v jedné z postkomunistických zemí – České republice. Současně je prezentována alternativní metoda hodnocení úrovně CSR komunikování provozovatelů hazardu, která umožňuje odhalit slabé stránky a prostor pro zlepšení praktik CSR komunikování provozovatelů hazardu. Z výsledků studie vyplývá, že úroveň CSR komunikování provozovatelů hazardu v České republice je nízká, a to jak ve srovnání se společensky citlivými firmami, tak těmi, které nejsou za společensky citlivé považovány. V největším rozsahu jsou komunikovány aktivity ekonomické odpovědnosti, aktivity odpovědného hraní a filantropicky odpovědné aktivity. Naopak v nejmenším rozsahu jsou komunikovány aktivity etické odpovědnosti. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus author´s personal copy eng
dc.identifier.doi 10.1007/s10899-019-09842-3 eng
dc.relation.publisherversion This is a author´s personal copy of an article published in Journal of Gambling Studies. This copy is only for internal, non-commercial research and education use. The final authenticated version is available online at: https://link.springer.com/article/10.1007/s10899-019-09842-3 eng
dc.identifier.wos 000494041700023 eng
dc.identifier.obd 39883077 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet