Full-scale testing of low adhesion effects with small amounts of water in the wheel/rail interface

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Buckley-Johnstone, Luke cze
dc.contributor.author Trummer, Gerald cze
dc.contributor.author Voltr, Petr cze
dc.contributor.author Six, Klaus cze
dc.contributor.author Lewis, Roger cze
dc.date.accessioned 2020-03-19T12:24:54Z
dc.date.available 2020-03-19T12:24:54Z
dc.date.issued 2020 eng
dc.identifier.issn 0301-679X eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/74689
dc.description.abstract Low adhesion in the wheel/rail contact can be caused by small amounts of water combining with iron oxides. This happens in light rain or at dew point. In small-scale tests, ultra-low adhesion (<= 0.05) has not been maintained. The aim here was to see if the mechanism could be realized at a larger scale. Sustained ultra-low adhesion was achieved when water was applied constantly to the wheel/rail contact at a rate of 25 mu L/s. In these conditions wear debris and oxide was clearly visible in the contact band. Creep force data has been generated that can now be used to inform wheel/rail contact models and multi-body dynamics simulations of train behaviour with a view to developing mitigation. eng
dc.format p. nestránkováno eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Elsevier Science BV eng
dc.relation.ispartof Tribology International, volume 141, issue: 16.8.2019 eng
dc.rights Pouze v rámci univerzity eng
dc.subject low adhesion eng
dc.subject wheel/rail interface eng
dc.subject full-scale tests eng
dc.subject wet-rail syndrome eng
dc.subject nízká adheze cze
dc.subject kontakt kolo-kolejnice cze
dc.subject zkoušky v plném měřítku cze
dc.subject mokré kolejnice cze
dc.title Full-scale testing of low adhesion effects with small amounts of water in the wheel/rail interface eng
dc.title.alternative Testování jevů nízké adheze v plném měřítku s malým množstvím vody v kontaktu kolo-kolejnice cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated Snížená adheze v kontaktu kola a kolejnice může být způsobena malým množstvím vody v kombinaci s oxidy železa, k čemuž v provozu dochází při lehkém dešti nebo v blízkosti rosného bodu. Při zkouškách ve zmenšeném měřítku nebyla udržitelná extrémně nízká úroveň adheze (<= 0.05) zaznamenána. Cílem této studie bylo pozorování tohoto mechanismu ve větším měřítku; při ustáleném přívodu vody v množství 0.025 ml/s byla skutečně dosažena udržitelná extrémně nízká adheze. Za těchto podmínek byl v kontaktu jasně patrný výskyt částic opotřebení a železných oxidů. Experimenty poskytly adhezní charakteristiky, jež lze využít jako vstup pro modely kontaktu kola a kolejnice a simulace směřující k vývoji opatření pro zvýšení adheze. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.identifier.doi 10.1016/j.triboint.2019.105907 eng
dc.relation.publisherversion https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0301679X19304268 eng
dc.identifier.wos 000505271400009 eng
dc.identifier.obd 39884044 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet