Reflexe rodinných strategií šlechtické výchovy ve světle dětské korespondence v 19. století

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Hanulík, Vladan
dc.contributor.author Vídeňská, Denisa
dc.date.accessioned 2019-09-25T05:17:58Z
dc.date.available 2019-09-25T05:17:58Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019-06-17
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna)
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/73994
dc.description.abstract Práce je zaměřena na reflexi dětství v 19. století, a to v životě třech generací rodu Auerspergů a jim příbuzných členů. Text představuje vybrané prameny osobní povahy, analytické metody a dětství v historickém kontextu. Hlavní část práce je zaměřena na analýzu výchovy a vzdělání a je rozdělena do dvou kategorií podle pohlaví, a to primárně z pohledu dítěte samotného, zároveň s ohledem na dobové výchovné příručky. Poslední třetinu práce tvoří vzájemná komunikace a aktivity dětí a dále je řešena komunikace dětí s rodiči a reflexe vztahů, s čímž souvisí i poslední kapitola práce zaměřena na tresty a odměny jako nástroje socializace. cze
dc.format 130 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject aristokracie cze
dc.subject dětství cze
dc.subject 19.století cze
dc.subject Auersperg cze
dc.subject výchova cze
dc.subject dětské hry cze
dc.subject Bourdieu, Pierre cze
dc.subject Lacan, Jacques cze
dc.subject Paměti panenek cze
dc.subject Scrapbook cze
dc.subject Halbwachs, Maurice cze
dc.subject Mauss, Marcel cze
dc.subject aristocracy eng
dc.subject childhood eng
dc.subject 19th century eng
dc.subject Auersperg eng
dc.subject education eng
dc.subject children's games eng
dc.subject Bourdieu, Pierre eng
dc.subject Lacan, Jacques eng
dc.subject Dolls memoirs eng
dc.subject Scrapbook eng
dc.subject Halbwachs, Maurice eng
dc.subject Mauss, Marcel eng
dc.title Reflexe rodinných strategií šlechtické výchovy ve světle dětské korespondence v 19. století cze
dc.title.alternative Reflection of the Family Strategies of Aristocratic Education in the Light of Children's Correspondence in the 19th Century eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Halířová, Martina
dc.date.accepted 2019-08-29
dc.description.abstract-translated The thesis deals with the reflection of childhood in the 19th century during the life of three generations of the Auersperg family and their relatives. The text presents selected sources of a personal character, analytical methods and childhood in historical context. The main part of the work focuses on the analysis of upbringing and education and is divided into two categories by gender, primarily from the perspective of the child itself and simultaneously taking into consideration educational manuals of the time. The last third of the thesis is dedicated to communication between children, their activities, communication of children with their parents and furthermore, reflection of relationships, which is also related to the last chapter of the work which deals with punishments and rewards as tools of socialization. eng
dc.description.department Fakulta filozofická cze
dc.thesis.degree-discipline Kulturní dějiny: Gender history cze
dc.thesis.degree-name Mgr.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D40059
dc.thesis.degree-program Historické vědy cze
dc.description.defence 1. Představení práce autorkou. 2. seznámení s posudky. 3. Rozprava: spisy o výchově dětí v 18. a 19. století, individuální projevy dětí v rodině Anerspergů, funkce scrapbooků ve šlechtické společnosti cze
dc.identifier.stag 37228
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet