Simulační model železničního provozu a jeho využití pomocí API

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Bažant, Michael
dc.contributor.author Štěpánek, Roman
dc.date.accessioned 2019-06-18T08:44:46Z
dc.date.available 2019-06-18T08:44:46Z
dc.date.issued 2019
dc.date.submitted 2019-05-10
dc.identifier práce dosud není ve studovně dostupná
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/73423
dc.description.abstract Bakalářská práce je zaměřena na vytvoření základního modelu železničního provozu bez složitějších mechanik, a především pak na realizaci API s použitím uživatelsky definované nadstavby. V teoretické části práce jsou popsány základní principy modelování a simulací, je zde současně charakterizován simulační nástroj OpenTrack, podpořený ukázkami jeho uplatnění. Další část práce je věnována seznámení s aplikační nadstavbou a popsání komunikace a celkové funkčnosti se simulačním nástrojem. Součástí teoretické části práce jsou také ukázky nastiňující možné uplatnění API v oboru simulování železniční dopravy. Praktická část práce popisuje použití aplikační nadstavby na konkrétní model železničního úseku. Zahrnuje rovněž rozbor aktuálního vytížení železniční stanice a základní statistické vyhodnocení zaměřené na konkrétní řešenou problematiku. cze
dc.format 58 s.
dc.format 58 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject mikrosimulace cze
dc.subject simulační studie cze
dc.subject OpenTrack cze
dc.subject vlaková doprava cze
dc.subject dopravní inženýrství cze
dc.subject železniční síť cze
dc.subject dopravna cze
dc.subject microsimulation eng
dc.subject simulation studies eng
dc.subject OpenTrack eng
dc.subject railway transport eng
dc.subject traffic engineering eng
dc.subject rail network eng
dc.subject train set eng
dc.title Simulační model železničního provozu a jeho využití pomocí API cze
dc.title.alternative Simulation model of railway traffic and its use by API eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.date.accepted 2019-06-04
dc.description.abstract-translated The bachelor thesis is focused on creating a basic model of railway traffic. It is especially focused on implementation of API using user-defined superstructure without adding any complicated mechanics to it. In the theoretical part of the thesis there are described the basic principles of modeling and simulation, there is also described the simulation tool OpenTrack, supplemented by its utilization. The next part of the thesis is devoted to the introduction with application superstructure and to the description of communication and overall functionality of simulation tool. The theoretical thesis includes examples outlining the possible application of API in the field of simulation of the railway transport. The practical part describes the utilization of the application superstructure to certain model of the railway section. It also includes an analysis of the current workload of the railway station and a basic statistical evaluation focused on the specific problematic. eng
dc.description.department Fakulta elektrotechniky a informatiky cze
dc.thesis.degree-discipline Informační technologie cze
dc.thesis.degree-name Bc.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta elektrotechniky a informatiky cze
dc.identifier.signature dosud nepřidělena
dc.thesis.degree-program Informační technologie cze
dc.description.defence PStudent se musel seznámit nejen s poměrně rozsáhlým simulačním nástrojem, ale také s jeho komunikačními možnostmi v podobě API. Navíc si po vzájemných konzultacích zvolil implementaci poměrně složitého problému spočívajícího v problematice předjíždění vlaků různých rychlostí a priorit v simulačních modelech železničních stanic, což je problematika poměrně složitá a komplexní a doposud jsem se nesetkal v praxi s jinými řešeními, které by se touto problematikou zabývaly. Samozřejmě student nevytvořil komplexní řešení celého problému, to by bylo zřejmě i nad rámec diplomové práce, ale položil velmi dobrý základ pro další práci v této oblasti v budoucnu. Práce prošla kontrolou plagiátroství v systému STAG. Nejvyšší míra shody u všech odevzdaných souborů byla nalezena 100 %, ale u souboru, který je generován vývojovým prostředím ? jde o soubor ?genfiles.properties?. Dále pak u souboru ?private.properties?, který je jedním ze základních souborů Java FX. Na základě těchto výsledků práce není považována za plagiát. Komise navrhuje bakalářskou práci na ocenění za vynikající tvůrčí výsledky dle článku 3, písmo b) Stipendijního řádu Univerzity Pardubice. cze
dc.identifier.stag 38526
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet