dc.contributor.advisor |
Bažant, Michael |
|
dc.contributor.author |
Štěpánek, Roman
|
|
dc.date.accessioned |
2019-06-18T08:44:46Z |
|
dc.date.available |
2019-06-18T08:44:46Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019-05-10 |
|
dc.identifier |
práce dosud není ve studovně dostupná |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/73423 |
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je zaměřena na vytvoření základního modelu železničního provozu bez složitějších mechanik, a především pak na realizaci API s použitím uživatelsky definované nadstavby.
V teoretické části práce jsou popsány základní principy modelování a simulací, je zde současně charakterizován simulační nástroj OpenTrack, podpořený ukázkami jeho uplatnění. Další část práce je věnována seznámení s aplikační nadstavbou a popsání komunikace a celkové funkčnosti se simulačním nástrojem. Součástí teoretické části práce jsou také ukázky nastiňující možné uplatnění API v oboru simulování železniční dopravy.
Praktická část práce popisuje použití aplikační nadstavby na konkrétní model železničního úseku. Zahrnuje rovněž rozbor aktuálního vytížení železniční stanice a základní statistické vyhodnocení zaměřené na konkrétní řešenou problematiku. |
cze |
dc.format |
58 s. |
|
dc.format |
58 s. |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
mikrosimulace |
cze |
dc.subject |
simulační studie |
cze |
dc.subject |
OpenTrack |
cze |
dc.subject |
vlaková doprava |
cze |
dc.subject |
dopravní inženýrství |
cze |
dc.subject |
železniční síť |
cze |
dc.subject |
dopravna |
cze |
dc.subject |
microsimulation |
eng |
dc.subject |
simulation studies |
eng |
dc.subject |
OpenTrack |
eng |
dc.subject |
railway transport |
eng |
dc.subject |
traffic engineering |
eng |
dc.subject |
rail network |
eng |
dc.subject |
train set |
eng |
dc.title |
Simulační model železničního provozu a jeho využití pomocí API |
cze |
dc.title.alternative |
Simulation model of railway traffic and its use by API |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.date.accepted |
2019-06-04 |
|
dc.description.abstract-translated |
The bachelor thesis is focused on creating a basic model of railway traffic. It is especially focused on implementation of API using user-defined superstructure without adding any complicated mechanics to it.
In the theoretical part of the thesis there are described the basic principles of modeling and simulation, there is also described the simulation tool OpenTrack, supplemented by its utilization. The next part of the thesis is devoted to the introduction with application superstructure and to the description of communication and overall functionality of simulation tool. The theoretical thesis includes examples outlining the possible application of API in the field of simulation of the railway transport.
The practical part describes the utilization of the application superstructure to certain model of the railway section. It also includes an analysis of the current workload of the railway station and a basic statistical evaluation focused on the specific problematic. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta elektrotechniky a informatiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Informační technologie |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta elektrotechniky a informatiky |
cze |
dc.identifier.signature |
dosud nepřidělena |
|
dc.thesis.degree-program |
Informační technologie |
cze |
dc.description.defence |
PStudent se musel seznámit nejen s poměrně rozsáhlým simulačním nástrojem, ale také s jeho komunikačními možnostmi v podobě API. Navíc si po vzájemných konzultacích zvolil implementaci poměrně složitého problému spočívajícího v problematice předjíždění vlaků různých rychlostí a priorit v simulačních modelech železničních stanic, což je problematika poměrně složitá a komplexní a doposud jsem se nesetkal v praxi s jinými řešeními, které by se touto problematikou zabývaly. Samozřejmě student nevytvořil komplexní řešení celého problému, to by bylo zřejmě i nad rámec diplomové práce, ale položil velmi dobrý základ pro další práci v této oblasti v budoucnu.
Práce prošla kontrolou plagiátroství v systému STAG. Nejvyšší míra shody u všech odevzdaných souborů byla nalezena 100 %, ale u souboru, který je generován vývojovým prostředím ? jde o soubor ?genfiles.properties?. Dále pak u souboru ?private.properties?, který je jedním ze základních souborů Java FX. Na základě těchto výsledků práce není považována za plagiát.
Komise navrhuje bakalářskou práci na ocenění za vynikající tvůrčí výsledky dle článku 3, písmo b) Stipendijního řádu Univerzity Pardubice. |
cze |
dc.identifier.stag |
38526 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |