dc.contributor.advisor |
Jilek, Petr |
|
dc.contributor.author |
Exner, David
|
|
dc.date.accessioned |
2019-06-18T08:07:19Z |
|
dc.date.available |
2019-06-18T08:07:19Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019-05-20 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/73328 |
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací autorovy vlastní myšlenky v podobě grafické stupnice volantu s ohledem ke stabilitě vozidla. V úvodu práce je vysvětlena problematika stability silničních vozidel, především příčná stabilita vozidla v zatáčce. Hlavní část práce obsahuje návrh a konstrukci vlastní grafické stupnice pro reálné vozidlo. Pro konstrukci stupnice byl vybraný automobil podroben praktickému měření některých jeho důležitých parametrů jako stanovení převodu řízení a souřadnic těžiště. Diplomová práce je také doplněna o experimentální jízdní zkoušky na hranici adheze ověřující teoretický základ. Na závěr jsou dosažené výsledky shrnuty. |
cze |
dc.format |
63 s., 24 obr. příloh |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
silniční vozidlo |
cze |
dc.subject |
automobil |
cze |
dc.subject |
stabilita |
cze |
dc.subject |
volant |
cze |
dc.subject |
adheze |
cze |
dc.subject |
řízení |
cze |
dc.subject |
zatáčení |
cze |
dc.subject |
těžiště |
cze |
dc.subject |
pneumatika |
cze |
dc.subject |
road vehicle |
eng |
dc.subject |
car |
eng |
dc.subject |
stability |
eng |
dc.subject |
steering wheel |
eng |
dc.subject |
adhesion |
eng |
dc.subject |
steering |
eng |
dc.subject |
cornering |
eng |
dc.subject |
centre of mass |
eng |
dc.subject |
tyre |
eng |
dc.title |
Konstrukční návrh grafické stupnice volantu vzhledem ke stabilitě vozidla |
cze |
dc.title.alternative |
Constructional suggestion of steering wheel's graphic dial considering the vehicle's stability |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Pokorný, Miroslav |
cze |
dc.date.accepted |
2019-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
This graduation thesis concerns with design and realization of author's own idea in the form of steering wheel's graphic dial considering the vehicle's stability. A road vehicles' stability issue is explained in the beginning of the thesis, especially the vehicle's transverse stability in bends. The main part of this work contains design and construction of graphic dial for a real vehicle. In order to design the dial, the selected car has been brought under some of its important parameters measurements, such as steering transmission and centre of mass coordinates definition. The graduation thesis is also completed with experimental drive tests at the adhesion limit verifying the theoretical basis. All reached results are evaluated in the conclusion. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky: Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D39619 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Student přednesl obhajobu své diplomové práce, zodpověděl otázky z oponentního posudku a reagoval na všechny dotazy členů komise. |
cze |
dc.identifier.stag |
37869 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |