dc.contributor.advisor |
Tomek, Petr |
|
dc.contributor.author |
Blahník, Filip
|
|
dc.date.accessioned |
2019-06-18T07:08:27Z |
|
dc.date.available |
2019-06-18T07:08:27Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2019-05-20 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/73130 |
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá, jak již plyne z názvu, přestavbou cisternového návěsu pro výukové účely jízdní stability. Diplomová práce je rozdělena do několika částí. První část má za úkol informovat o problematice stability nákladních vozidel. Následuje výpočet zatížení ramene a analýza konstrukce na pevnost a únavu. Na tuto část navazuje vyhodnocení výsledků a případná optimalizace původního návrhu. Dále bude provedena analýza optimalizované konstrukce. Na závěr bude porovnání původního a optimalizovaného návrhu. |
cze |
dc.format |
78 s., 11 s. příloh |
|
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
cisternový návěs |
cze |
dc.subject |
stabilita vozidla |
cze |
dc.subject |
těžiště |
cze |
dc.subject |
metoda konečných prvků |
cze |
dc.subject |
pevnost |
cze |
dc.subject |
únava |
cze |
dc.subject |
Tank trailer |
eng |
dc.subject |
vehicle stability |
eng |
dc.subject |
center of gravity |
eng |
dc.subject |
finite element method |
eng |
dc.subject |
strength |
eng |
dc.subject |
fatigue |
eng |
dc.title |
Přestavba cisternového návěsu pro výukové účely jízdní stability |
cze |
dc.title.alternative |
Rebuilding of a tank trailer for educational purposes of driving stability |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Pšenička, Petr |
cze |
dc.date.accepted |
2019-06-11 |
|
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals, as is already apparent from the title, with the conversion of a tanker semi - trailer for driving stability training purposes. The diploma thesis is divided into several parts. The first part has the task of informing about the stability of trucks. The following is the calculation of the load of the arm and the analysis of the structure to the strength and fatigue. This part is followed by an evaluation of the results and possible optimization of the original proposal. Next, an optimized design analysis will be performed. Finally, we compare the original and optimized design. |
eng |
dc.description.department |
Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky: Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D39617 |
|
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Student přednesl obhajobu své diplomové práce, zodpověděl otázky z oponentního posudku a reagoval na všechny dotazy členů komise. |
cze |
dc.identifier.stag |
37133 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |