Collaboration and innovation models in information and communication creative industries – the case of Germany

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Stejskal, Jan cze
dc.contributor.author Hájek, Petr cze
dc.contributor.author Prokop, Viktor cze
dc.date.accessioned 2019-05-22T08:32:22Z
dc.date.available 2019-05-22T08:32:22Z
dc.date.issued 2018 eng
dc.identifier.issn 1675-414X eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/72741
dc.description.abstract In rapidly changing environment of global knowledge economy, innovations play an important role in the process of gaining competitive advantage. Specifically, information and communication creative industries are dependent on constant technological breakthroughs, new sources of knowledge and high innovativeness. Moreover, new knowledge and innovation outputs of these industries subsequently affect products and processes of other businesses as well as innovation activities within different industries. Knowledge acquisition, utilization and dissemination therefore represent important processes that significantly influence the firms´ innovation activities. It was proven that cooperation is an important determinant that helps to spread the existing knowledge and to create new knowledge through knowledge spillover effects. The paper deals with the determinants of cooperation and innovation to examine numerous effects on both activities in German information and communication creative industries. We also test the role of the determinants of innovation performance and their influence on the economic effect of innovation activities in terms of the percentage of innovative products in total turnover. For our analyses, we are using data from Community Innovation Survey 2008-2010. We empirically show that firms from German information and communication creative industries can create innovations through the collaboration and confirm that both internal and external communication significantly contribute to the creation of innovation. Moreover, we confirm the influence of internal expenditures on R&D and observe significant influence of external expenditures on R&D. In conclusion, we also provide some practical implications for policy makers. eng
dc.format p. 191-208 eng
dc.language.iso eng eng
dc.relation.ispartof Journal of Information and Communication Technology, volume 17, issue: 2 eng
dc.rights open access eng
dc.subject creative industry eng
dc.subject knowledge acquisition eng
dc.subject collaboration eng
dc.subject innovation models eng
dc.subject Spolupráce cze
dc.subject inovační cze
dc.subject modely cze
dc.subject informačně cze
dc.subject komunikačně cze
dc.subject kreativních cze
dc.subject průmyslových cze
dc.subject odvětvích cze
dc.subject případová cze
dc.subject studie cze
dc.subject Německo cze
dc.title Collaboration and innovation models in information and communication creative industries – the case of Germany eng
dc.title.alternative Spolupráce a inovační modely v informačně a komunikačně kreativních průmyslových odvětvích - případová studie v Německu cze
dc.type article eng
dc.description.abstract-translated V rychle se měnícím prostředí globální znalostní ekonomiky hrají inovace důležitou roli v procesu získávání konkurenční výhody. Konkrétně informační a komunikační kreativní průmysl je závislý na neustálých technologických průlomových změnách, nových zdrojích znalostí a vysoké inovativnosti. Navíc nové znalosti a inovační výstupy těchto průmyslových odvětví následně ovlivňují produkty a procesy jiných podniků, jakož i inovační aktivity v rámci různých odvětví. Získávání, využívání a šíření znalostí proto představují důležité procesy, které výrazně ovlivňují inovační aktivity firem. Bylo prokázáno, že spolupráce je důležitým faktorem, který pomáhá šířit stávající znalosti a vytvářet nové znalosti prostřednictvím efektů šíření znalostí. Příspěvek se zabývá determinanty spolupráce a inovací a zkoumá četné dopady na obě činnosti v německém informačním a komunikačním kreativním průmyslu. Testujeme také roli determinantů inovační výkonnosti a jejich vlivu na ekonomický efekt inovačních aktivit z hlediska podílu inovačních produktů na celkovém obratu. Pro naše analýzy používáme údaje z CIS dotazníku realizovaném v letech 2008-2010. Empiricky ukazujeme, že firmy z německého informačního a komunikačního kreativního průmyslu mohou prostřednictvím spolupráce vytvořit inovace a potvrzují, že vnitřní i vnější komunikace významně přispívají k vytváření inovací. Navíc potvrzujeme vliv vnitřních výdajů na výzkum a vývoj a pozorujeme významný vliv externích výdajů na výzkum a vývoj. Závěrem uvádíme také některé praktické důsledky pro tvůrce politik. cze
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.project.ID GA17-11795S/Modelování dynamiky determinantů národní a regionální produktivity založené na znalostních a kooperačních efektech eng
dc.identifier.wos 000435457300002 eng
dc.identifier.scopus 2-s2.0-85043517001
dc.identifier.obd 39881792 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet