Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Paták, Michal
|
cze |
dc.contributor.author |
Pecinová, Zuzana
|
cze |
dc.contributor.author |
Branská, Lenka
|
cze |
dc.date.accessioned |
2019-05-22T08:29:46Z |
|
dc.date.available |
2019-05-22T08:29:46Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
eng |
dc.identifier.issn |
0033-2496 |
eng |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/72718 |
|
dc.description.abstract |
Demand forecasting is one of the key business processes, but its effective management in the chemical industry has not been sufficiently resolved. That is why the given area became the subject of primary quantitative research in Czech chemical companies. The aim was to find out what factors influencing demand are taken into account, what sources of information are used as inputs and what methods are used in forecasting. It was found that businesses most often consider the product price, its modification, and the seasonality of sales. Therefore, they use historical sales as the main input data, but they do not process these data with an adequate statistical forecasting method. The predominant forecasting method is Sales Force Composite. Improvements in demand forecasting in chemical industry enterprises should therefore focus on wider use of sophisticated statistical methods to make forecasts more accurate. |
eng |
dc.format |
p. 1259-1262 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.relation.ispartof |
Przemysl chemiczny, volume 97, issue: 8 |
eng |
dc.rights |
pouze v rámci univerzity |
eng |
dc.subject |
demand forecasting |
eng |
dc.subject |
chemical industry |
eng |
dc.subject |
business proces |
eng |
dc.subject |
forecasting method |
eng |
dc.subject |
chemical enterprise |
eng |
dc.subject |
předvídání poptávky |
cze |
dc.subject |
chemický průmysl |
cze |
dc.subject |
podnikový proces |
cze |
dc.subject |
předpovědní metoda |
cze |
dc.subject |
chemický podnik |
cze |
dc.title |
Demand forecasting in chemical industry |
eng |
dc.title.alternative |
Předvídání poptávky v chemickém průmyslu |
cze |
dc.type |
article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Předpovídání poptávky je jedním z klíčových podnikových procesů, avšak jeho efektivní řízení v chemickém průmyslu není dostatečně vyřešeno. Proto se daná oblast stala předmětem primárního kvantitativního výzkumu v českých chemických podnicích. Cílem bylo zjistit, jaké faktory ovlivňující poptávku jsou zvažovány, jaké zdroje informací jsou využívány jako vstupy a jaké metody se využívají při předpovídání. Bylo zjištěno, že podniky nejčastěji zvažují cenu produktů a její modifikace a sezónnost prodejů. Proto používají historické prodeje jako hlavní vstupní data, avšak tato data nezpracovávají adekvátní statistickou předpovědní metodou. Převládající předpovědní metodou je odhad prodejců. Proto by zlepšování v oblasti předpovídání poptávky v podnicích chemického průmyslu mělo být zaměřeno zejména na širší využívání sofistikovaných statistických metod, které by umožnilo zpřesnit předpovědi. |
cze |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |
dc.identifier.doi |
10.15199/62.2018.8.5 |
eng |
dc.identifier.wos |
000449309100010 |
eng |
dc.identifier.scopus |
2-s2.0-85063337185 |
|
dc.identifier.obd |
39881638 |
eng |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|