Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Mrzena, Rudolf
|
cze |
dc.contributor.author |
Pohl, Jiří
|
cze |
dc.contributor.author |
Tyle, Jaroslav
|
cze |
dc.contributor.author |
Michálek, Tomáš
|
cze |
dc.date.accessioned |
2019-05-22T08:23:01Z |
|
dc.date.available |
2019-05-22T08:23:01Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
cze |
dc.identifier.issn |
1214-9047 |
cze |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/72660 |
|
dc.description.abstract |
Účinným nástrojem ke zvýšení výkonnosti a efektivnosti nákladní železniční dopravy je zvyšování délky, a tedy i hmotnosti nákladních vlaků. Na železničních tratích, náležících k hlavní evropské síti, je nařízeno zajistit provoz vlaků délky alespoň 740 m. To nařízení se týká všech tří strukturálních subsystémů tvořících traťovou část železničního systému (trať, elektrické napájení, řízení a zabezpečení) i subsystému vozidla. Proto je na místě identifikovat všechny atributy, které s vozbou dlouhých a těžkých nákladních vlaků souvisejí a koordinovaně je řešit tak, aby byl železniční systém při řešení této úlohy funkční a vnitřně vyvážený. První díl tohoto pojednání je zaměřen především na aspekty, které přímo souvisí s vyvíjením tažných a tlačných sil potřebných k vozbě dlouhých a těžkých vlaků, tedy zejména na jízdu nákladních vlaků do stoupání. |
cze |
dc.format |
p. 1-21 |
cze |
dc.language.iso |
cze |
cze |
dc.relation.ispartof |
Vědeckotechnický sborník ČD, volume 46, issue: prosinec 2018 |
cze |
dc.rights |
open access |
cze |
dc.subject |
nákladní vlak |
cze |
dc.subject |
délka vlaku |
cze |
dc.subject |
hmotnost vlaku |
cze |
dc.subject |
tažné a narážecí ústrojí |
cze |
dc.subject |
sklon |
cze |
dc.subject |
adheze |
cze |
dc.subject |
přípřež |
cze |
dc.subject |
postrk |
cze |
dc.subject |
účinky vozidla na kolej |
cze |
dc.subject |
freight train |
eng |
dc.subject |
train length |
eng |
dc.subject |
train weight |
eng |
dc.subject |
draw- and buffing gear |
eng |
dc.subject |
gradient |
eng |
dc.subject |
adhesion |
eng |
dc.subject |
double heading |
eng |
dc.subject |
pushing locomotive |
eng |
dc.subject |
force effects of vehicle on track |
eng |
dc.title |
Provoz nákladních vlaků délky 740 m, díl I. |
cze |
dc.title.alternative |
Operation of 740m-long freight trains, part I. |
eng |
dc.type |
article |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Increase of train length (and train weight) is an efficient tool to improve the productivity and efficiency of freight railway transport. On the railway lines belonging to the main European network, operation of trains with a length of at least 740 m has to be ensured. The relevant rules are related to all structural subsystems creating the infrastructure of the railway system (track, energy, control and command system) as well as the subsystem rolling stock. Therefore it is suitable to identify all atributes concerning the long and heavy train operation and solve them coordinately in a way which ensures a functional and internal equilibrium of the railway system. The first part of this paper is focused especially on the aspects related to acting of tractive and compressive forces which are necessary to ensure operation of the long and heavy trains, i.e. especially the freight trains on track gradient. |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
cze |
dc.publicationstatus |
published |
cze |
dc.relation.publisherversion |
https://vts.cd.cz/documents/168518/220448/4618_Pohl%2C+Michálek_Provoz+nákladních+vlaků+délky+740+m%2C+díl+I._kor.pdf |
cze |
dc.identifier.obd |
39881360 |
cze |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|