Provoz nákladních vlaků délky 740 m, díl I.

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Mrzena, Rudolf cze
dc.contributor.author Pohl, Jiří cze
dc.contributor.author Tyle, Jaroslav cze
dc.contributor.author Michálek, Tomáš cze
dc.date.accessioned 2019-05-22T08:23:01Z
dc.date.available 2019-05-22T08:23:01Z
dc.date.issued 2018 cze
dc.identifier.issn 1214-9047 cze
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/72660
dc.description.abstract Účinným nástrojem ke zvýšení výkonnosti a efektivnosti nákladní železniční dopravy je zvyšování délky, a tedy i hmotnosti nákladních vlaků. Na železničních tratích, náležících k hlavní evropské síti, je nařízeno zajistit provoz vlaků délky alespoň 740 m. To nařízení se týká všech tří strukturálních subsystémů tvořících traťovou část železničního systému (trať, elektrické napájení, řízení a zabezpečení) i subsystému vozidla. Proto je na místě identifikovat všechny atributy, které s vozbou dlouhých a těžkých nákladních vlaků souvisejí a koordinovaně je řešit tak, aby byl železniční systém při řešení této úlohy funkční a vnitřně vyvážený. První díl tohoto pojednání je zaměřen především na aspekty, které přímo souvisí s vyvíjením tažných a tlačných sil potřebných k vozbě dlouhých a těžkých vlaků, tedy zejména na jízdu nákladních vlaků do stoupání. cze
dc.format p. 1-21 cze
dc.language.iso cze cze
dc.relation.ispartof Vědeckotechnický sborník ČD, volume 46, issue: prosinec 2018 cze
dc.rights open access cze
dc.subject nákladní vlak cze
dc.subject délka vlaku cze
dc.subject hmotnost vlaku cze
dc.subject tažné a narážecí ústrojí cze
dc.subject sklon cze
dc.subject adheze cze
dc.subject přípřež cze
dc.subject postrk cze
dc.subject účinky vozidla na kolej cze
dc.subject freight train eng
dc.subject train length eng
dc.subject train weight eng
dc.subject draw- and buffing gear eng
dc.subject gradient eng
dc.subject adhesion eng
dc.subject double heading eng
dc.subject pushing locomotive eng
dc.subject force effects of vehicle on track eng
dc.title Provoz nákladních vlaků délky 740 m, díl I. cze
dc.title.alternative Operation of 740m-long freight trains, part I. eng
dc.type article cze
dc.description.abstract-translated Increase of train length (and train weight) is an efficient tool to improve the productivity and efficiency of freight railway transport. On the railway lines belonging to the main European network, operation of trains with a length of at least 740 m has to be ensured. The relevant rules are related to all structural subsystems creating the infrastructure of the railway system (track, energy, control and command system) as well as the subsystem rolling stock. Therefore it is suitable to identify all atributes concerning the long and heavy train operation and solve them coordinately in a way which ensures a functional and internal equilibrium of the railway system. The first part of this paper is focused especially on the aspects related to acting of tractive and compressive forces which are necessary to ensure operation of the long and heavy trains, i.e. especially the freight trains on track gradient. eng
dc.peerreviewed yes cze
dc.publicationstatus published cze
dc.relation.publisherversion https://vts.cd.cz/documents/168518/220448/4618_Pohl%2C+Michálek_Provoz+nákladních+vlaků+délky+740+m%2C+díl+I._kor.pdf cze
dc.identifier.obd 39881360 cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet