Abstrakt:
Firmy chemického průmyslu se řadí mezi firmy tzv. společensky citlivých odvětví. Vyvíjet by tak měly zvýšené úsilí při naplňování konceptu společenské odpovědnosti (CSR), a to nejen při realizaci vhodných aktivit, ale i při jejich komunikování. Cílem článku je analyzovat a zhodnotit úroveň komunikování CSR aktivit chemickými firmami v České republice v oblasti ekonomické, sociální, environmentální, etické a filantropické a navrhnout opatření vedoucí k jejímu zvýšení. Přestože je úroveň CSR komunikování chemickými firmami v ČR ve srovnání s celorepublikovým průměrem vyšší, nedosahuje úrovně zahraniční. Za problematickou lze považovat zejména oblast etické a filantropické odpovědnosti. Doporučit je tak třeba komunikování širšího spektra kvalitních, aktuálních a nezkreslených informací, aplikaci mezinárodně uznávaných schémat CSR reportování, využití nástrojů komunikování v podobě webových stránek a sociálních sítí a sdílení know-how v rámci partnerských sítí.