Show simple item record
dc.contributor.author |
Sommerauerová, Dana
|
cze |
dc.contributor.author |
Kučera, Tomáš
|
cze |
dc.contributor.author |
Hyršlová, Jaroslava
|
cze |
dc.date.accessioned |
2019-05-22T04:17:29Z |
|
dc.date.available |
2019-05-22T04:17:29Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
eng |
dc.identifier.isbn |
978-80-245-2216-6 |
eng |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/72260 |
|
dc.description.abstract |
Corporate social responsibility (CSR) has been lately an extensively discussed topic. CSR has influence on how customers see companies. This concept is important not only for customers, but also for other stakeholders such as are the following: investors, employees, the general public, media, the state and other. With the development of e-commerce social responsibility issues become more and more important for companies providing express courier services. The aim of this paper is to present and to compare approaches taken by the selected companies providing express courier services in the Czech Republic territory to CSR issues. |
eng |
dc.format |
p. 906-915 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
Oeconomica |
eng |
dc.relation.ispartof |
Proceedings of the 5th International Conference Innovation Management, Entrepreneurship and Sustainability |
eng |
dc.rights |
open access |
eng |
dc.subject |
express courier services |
eng |
dc.subject |
corporate social responsibility |
eng |
dc.subject |
environmental aspects |
eng |
dc.subject |
social aspects |
eng |
dc.subject |
expresní kurýrní služby |
cze |
dc.subject |
společenská odpovědnost podniků |
cze |
dc.subject |
environmentální aspekty |
cze |
dc.subject |
sociální aspekty |
cze |
dc.title |
Corporate social responsibility from the perspective of companies providing express courier services in the Czech Republic |
eng |
dc.title.alternative |
Společenská odpovědnost z pohledu společností poskytujících expresní kurýrní služby v České republice |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Společenská odpovědnost podniků (CSR) je v poslední době hojně diskutovaným tématem. CSR má vliv na to, jak zákazníci vnímají společnosti. Tento koncept je důležitý nejen pro zákazníky, ale i pro další zainteresované strany, kterými jsou: investoři, zaměstnanci, široká veřejnost, média, stát a ostatní. S rozvojem elektronického obchodování je otázka společenské odpovědnosti stále důležitější pro společnosti poskytující expresní kurýrní služby. Cílem tohoto příspěvku je představit a porovnat přístupy vybraných společností, které poskytují expresní kurýrní služby na území České republiky, z hlediska CSR. |
cze |
dc.event |
Innovation Management, Entrepreneurship and Sustainability 2017 (25.05.2017 - 26.05.2017, Praha) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.identifier.wos |
000427316100079 |
|
dc.identifier.obd |
39878974 |
eng |
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|