Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Brožek, Josef
|
cze |
dc.contributor.author |
Kopecký, Zbyněk
|
cze |
dc.contributor.author |
Hamerník, Dan
|
cze |
dc.date.accessioned |
2019-05-22T04:15:49Z |
|
dc.date.available |
2019-05-22T04:15:49Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
eng |
dc.identifier.isbn |
978-953-233-087-8 |
eng |
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/72246 |
|
dc.description.abstract |
Game engines are becoming the forefront interest of modern-game developers. Budget savings caused by simplification of work with 3D graphics, physics, and event oriented scripting are benefits that may provide game studios with a competitive advantage. Because university education should reflect technological advances in the IT field, a concept was created on how to include Asset creation into the curriculum of tertiary education. The introductory part of the article is dedicated to Assets; it sums their principle, base benefits and practical use. The article focuses on the specifics of implementation of Asset-based education into the education process of key subjects, and monitors the results of these changes. |
eng |
dc.format |
p. 1078-1083 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
eng |
dc.publisher |
IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) |
eng |
dc.relation.ispartof |
Mipro 2016 Proceedings |
eng |
dc.rights |
Práce není přístupná |
eng |
dc.subject |
Creating |
eng |
dc.subject |
Assets |
eng |
dc.subject |
Part |
eng |
dc.subject |
Tertiary |
eng |
dc.subject |
Education |
eng |
dc.subject |
Technical |
eng |
dc.subject |
Domains |
eng |
dc.title |
Creating Assets as a Part of Tertiary Education of Technical Domains |
eng |
dc.title.alternative |
Tvorba assetů jako část technického vysokoškolského vzdělávání |
cze |
dc.type |
ConferenceObject |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Herní enginy se dostávají do popředí zájmu vývojářů moderních počítačových her. Úspora nákladů způsobená zjednodušením práce s 3D grafikou, fyzikou a událostně orientované scriptování jsou benefity, které můžou získat herním studiím konkurenční výhodu. Protože by univerzitní výuka měla reflektovat technologický vývoj v oblasti IT, byla vytvořena koncepce, jak zařadit výuku Assetů do učebních osnov terciálního vzdělávání. Úvodní část článku je věnována Assetům; shrnuje jejich princip, zásadní přínos a použití v praxi. Článek se zaměřuje na specifika implementace assetů do výuky klíčových předmětů a monitoruje důsledky těchto změn. |
cze |
dc.event |
39th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics (30.05.2016 - 03.06.2016, Opatija) |
eng |
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
postprint |
eng |
dc.project.ID |
SGS_2016_020/ASOTE: Aplikace softwarových technologií 2 |
eng |
dc.identifier.obd |
39876687 |
eng |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|