Creating Assets as a Part of Tertiary Education of Technical Domains

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Brožek, Josef cze
dc.contributor.author Kopecký, Zbyněk cze
dc.contributor.author Hamerník, Dan cze
dc.date.accessioned 2019-05-22T04:15:49Z
dc.date.available 2019-05-22T04:15:49Z
dc.date.issued 2016 eng
dc.identifier.isbn 978-953-233-087-8 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/72246
dc.description.abstract Game engines are becoming the forefront interest of modern-game developers. Budget savings caused by simplification of work with 3D graphics, physics, and event oriented scripting are benefits that may provide game studios with a competitive advantage. Because university education should reflect technological advances in the IT field, a concept was created on how to include Asset creation into the curriculum of tertiary education. The introductory part of the article is dedicated to Assets; it sums their principle, base benefits and practical use. The article focuses on the specifics of implementation of Asset-based education into the education process of key subjects, and monitors the results of these changes. eng
dc.format p. 1078-1083 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) eng
dc.relation.ispartof Mipro 2016 Proceedings eng
dc.rights Práce není přístupná eng
dc.subject Creating eng
dc.subject Assets eng
dc.subject Part eng
dc.subject Tertiary eng
dc.subject Education eng
dc.subject Technical eng
dc.subject Domains eng
dc.title Creating Assets as a Part of Tertiary Education of Technical Domains eng
dc.title.alternative Tvorba assetů jako část technického vysokoškolského vzdělávání cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Herní enginy se dostávají do popředí zájmu vývojářů moderních počítačových her. Úspora nákladů způsobená zjednodušením práce s 3D grafikou, fyzikou a událostně orientované scriptování jsou benefity, které můžou získat herním studiím konkurenční výhodu. Protože by univerzitní výuka měla reflektovat technologický vývoj v oblasti IT, byla vytvořena koncepce, jak zařadit výuku Assetů do učebních osnov terciálního vzdělávání. Úvodní část článku je věnována Assetům; shrnuje jejich princip, zásadní přínos a použití v praxi. Článek se zaměřuje na specifika implementace assetů do výuky klíčových předmětů a monitoruje důsledky těchto změn. cze
dc.event 39th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics (30.05.2016 - 03.06.2016, Opatija) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.project.ID SGS_2016_020/ASOTE: Aplikace softwarových technologií 2 eng
dc.identifier.obd 39876687 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet