Innovation of the Campbell Vision Stimulator with the Use of Tablets

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Brožek, Josef cze
dc.contributor.author Jakeš, Martin cze
dc.contributor.author Svoboda, Václav cze
dc.date.accessioned 2019-05-22T04:15:41Z
dc.date.available 2019-05-22T04:15:41Z
dc.date.issued 2016 eng
dc.identifier.isbn 978-953-233-087-8 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/72245
dc.description.abstract The article covers three fundamental themes: a) performance solutions using gaming to treat multiple eye defects; in particular - Amblyopia; b) an explanation of the issue and design of the software (including games) which is intended for therapeutic or health purposes; and c) highlighting the modern solutions and the power of software products for the needs of the health sector, in particular in the fields of diagnostics and rehabilitation. The reader can learn basic information about eye diseases and the principles of their treatment, and become acquainted with the reasons why computer games (and in particular video games) are appropriate for rehabilitation. Very important and beneficial for the reader is the section of the article which focuses on a) the differences in the design of standard software and software designed for the needs of the healthcare system, b) the high risks associated with defects of all software, or even the risk of side effects with the so-called „perfect“ software, c) the fact that a major part of software development does not comply with all of the standards. The article also discusses the advantages of the software solution over other methods of rehabilitation. Most of the paradigms are generally applicable. Familiarity with the principles of this application can thus be interesting even for developers in the relevant areas. eng
dc.format p. 337-342 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) eng
dc.relation.ispartof Mipro 2016 Proceedings eng
dc.rights Práce není přístupná eng
dc.subject Innovation eng
dc.subject Campbell eng
dc.subject Vision eng
dc.subject Stimulator eng
dc.subject with eng
dc.subject the eng
dc.subject Use eng
dc.subject Tablets eng
dc.subject Inovace cze
dc.subject Campbellova cze
dc.subject zrakového cze
dc.subject stimulátoru cze
dc.subject použití cze
dc.subject tabletu cze
dc.title Innovation of the Campbell Vision Stimulator with the Use of Tablets eng
dc.title.alternative Inovace Campbellova zrakového stimulátoru za použití tabletu cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Článek se zabývá třemi základními tématy, která zní: a) řešení výkon s použitím hraní her k léčbě roztroušené oční vady; zejména - amblyopií; b) vysvětlení problematiky a návrh software (včetně her), který je určen pro terapeutické nebo zdravotní účely; a c) zdůrazňování moderních řešení a sílu softwarových produktů pro potřeby zdravotnictví, a to zejména v oblastech diagnostiky a rehabilitace. Čtenář může dozvědět základní informace o očních chorob a principy jejich léčby, a seznámit se s důvody, proč jsou vhodné pro rehabilitaci počítačové hry (a zejména videoher). cze
dc.event 39th International Convention on Information and Communication Technology, Electronics and Microelectronics (30.05.2016 - 03.06.2016, Opatija) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.project.ID SGS_2016_020/ASOTE: Aplikace softwarových technologií 2 eng
dc.identifier.obd 39876686 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet