Vzdělávání příslušníků Hasičského záchranného sboru České republiky
Bakalářská práceOtevřený přístupDatum publikování
2019
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Cílem práce je posoudit současnou úroveň a možnosti vzdělávání příslušníků Hasičského záchranného sboru České republiky, případně navrhnout doporučení, která by vedla ke zkvalitnění tohoto systému. V první části je vymezena činnost Hasičského záchranného sboru, jeho struktura a specializovaná pracoviště, vzdělávací instituce a jednotky požární ochrany. Nejsou opomenuty nároky na příslušníky sboru, tedy jejich zdravotní, osobnostní a fyzická způsobilost. Dále je v práci popsána odborná i základní odborná příprava, práce s tělesně a zdravotně postiženými osobami na místě zásahu. Stěžejní část práce se věnuje analýze systému vzdělávání příslušníků Hasičského záchranného sboru České republiky, která vychází z dotazníkového šetření a následuje charakteristika jednotlivých subjektů, tedy dvou územních odborů a jejich stanic. Na základě analýzy dat získaných z dotazníkového šetření vyplývá jednoznačná souvislost mezi věkem příslušníků sboru a odpracovanou dobou a rovněž množstvím kontaktů s občany jiné národnosti. Analýza naopak nepotvrzuje závislost věku příslušníků sboru na jejich vzdělání, či znalosti cizích jazyků. Z výzkumu dále vyplývá, že se počet vykonaných školení u jednotlivých územních odborů neliší.
Rozsah stran
49 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Veřejná ekonomika a správa: Ekonomika pro kriminalisty a celníky
Studijní program
Hospodářská politika a správa
Signatura tištěné verze
D38836
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
Hasičský záchranný sbor České republiky, Integrovaný záchranný systém, jednotky požární ochrany, vzdělávání, odborná způsobilost, Fire Rescue Service of the Czech Republic, Integrated Rescue System, fire protection unit, education, professional competence