dc.contributor.advisor |
Sobotková, Lucie |
|
dc.contributor.author |
Popilková, Eva
|
|
dc.date.accessioned |
2019-02-11T13:25:37Z |
|
dc.date.available |
2019-02-11T13:25:37Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.date.submitted |
2018-06-29 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/72104 |
|
dc.description.abstract |
Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením plnění cílů dopravní politiky Evropské unie v oblasti snižování emisí skleníkových plynů z dopravy. Mezníkem byl stanoven okamžik přijetí Bílé knihy v roce 2011 pod názvem "Plán jednotného evropského dopravního prostoru vytvoření konkurenceschopného dopravního systému účinně využívajícího zdroje". Zhodnocení je provedeno srovnáním základní skupiny zemí, kterou tvoří čtyři členské státy Evropské unie, s referenční skupinou zemí, které tvoří dva nečlenské státy Evropské unie. |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
dopravní politika |
cze |
dc.subject |
Bílá kniha |
cze |
dc.subject |
emise skleníkových plynů |
cze |
dc.subject |
emise CO2 |
cze |
dc.subject |
silniční doprava |
cze |
dc.subject |
transport policy |
eng |
dc.subject |
White Paper |
eng |
dc.subject |
greenhouse gas emissions |
eng |
dc.subject |
CO2 emission |
eng |
dc.subject |
road transport |
eng |
dc.title |
Zhodnocení plnění cílů evropské dopravní politiky |
cze |
dc.title.alternative |
Assessing the achievement of the objectives of the European transport policy |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Baťa, Robert |
|
dc.date.accepted |
2019-01-21 |
|
dc.description.abstract-translated |
The objective of this diploma thesis is to assess the achievement of the objectives of the European Union's transport policy in terms of reducing greenhouse gas emissions from transport. A landmark was set the moment of the adoption of the White paper in 2011 entitled "Roadmap to a Single European Transport Area Towards a competitive and resource efficient transport system". The assessment is done by comparing the basic group of countries, which consists of four member states of the European union, with a reference group of countries, which form two non-member states of the European union. |
eng |
dc.description.department |
Fakulta ekonomicko-správní |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Ekonomika veřejného sektoru |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní |
cze |
dc.identifier.signature |
D38823 |
|
dc.thesis.degree-program |
Hospodářská politika a správa |
cze |
dc.description.defence |
Studentka představila základní teze své diplomové práce. Uvedla cíl diplomové práce, způsob řešení a prezentovala výsledky, kterých dosáhla. V rámci rozpravy odpověděla na tyto otázky:
V závěru práce se zmiňuje celosvětový tlak na vývoj alternativních pohonů v silniční dopravě. Lze v posledních letech zaznamenat tento tlak i na situaci v jednotlivých členských zemích EU? Liší se situace v jednotlivých zemích? Doprava a dopravní infrastruktura je zásadní pro rozvoj daného území. Bylo by možné zhodnotit situaci v dopravě a dopravní infrastruktuře v Pardubickém kraji v posledních letech? Na str. 24 uvádíte, že mezi skleníkové plyny patří i CO2. V práci však žádné jiné neuvádíte. Jaké další skleníkové plyny znáte?
Následně proběhla rozprava k diplomové práci, při které studentka odpověděla na následující otázky. Proč začaly emise stoupat vlivem Bílé knihy o dopravě? Za jakých podmínek by úspěšně fungovaly mezinárodní úmluvy a které země jsou jejich největšími propagátory? Studentka reagovala pohotově a diplomovou práci obhájila. |
cze |
dc.identifier.stag |
34119 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |