dc.contributor.advisor |
Zitková, Helena |
|
dc.contributor.author |
Krčálová, Eliška |
|
dc.date.accessioned |
2018-08-30T07:41:49Z |
|
dc.date.available |
2018-08-30T07:41:49Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.date.submitted |
2018-07-02 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
https://hdl.handle.net/10195/71615 |
|
dc.description.abstract |
This bachelor thesis is concerned with developing speaking skills in ELT through a textbook. The theoretical part deals with a definition of a textbook as a teaching aid and its roles and functions within the educational processes. The following chapters define the concept of second language speaking competence, speaking skills as a means for development of communicative competence and classification of speaking activities. The practical part of the thesis is based on the content analysis of speaking activities from the chosen textbook. The main aim of the research is to discover the opportunities for the development of speaking skills in ELT and therefore, the second language speaking competence. |
eng |
dc.format |
94 s. |
|
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
|
dc.subject |
učebnice |
cze |
dc.subject |
řečová dovednost mluvení |
cze |
dc.subject |
mluvní kompetence |
cze |
dc.subject |
mluvní aktivity |
cze |
dc.subject |
textbooks |
eng |
dc.subject |
speaking skills |
eng |
dc.subject |
second language speaking competence |
eng |
dc.subject |
speaking activities |
eng |
dc.title |
Development of Speaking Skills in ELT through a Textbook |
eng |
dc.title.alternative |
Rozvoj řečové dovednosti mluvení v anglickém jazyce pomocí učebnice |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Černá, Monika |
|
dc.date.accepted |
2018-08-27 |
|
dc.description.abstract-translated |
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem řečové dovednosti mluvení a to za pomoci učebnice. Teoretická část nejprve vymezuje koncept učebnice jako významný didaktický prostředek a jeho role a funkce ve výchovně-vzdělávacím procesu. Dále pak definuje koncept rozvoje mluvní kompetence v cizojazyčné výuce, řečové dovednosti mluvení jako prostředek k rozvoji komunikační kompetence a klasifikaci mluvních aktivit dle jejich zaměření na procvičení přesnosti, či plynulosti jazyka. Praktická část je založena na obsahové analýze mluvních aktivit ve zvolené učebnici za účelem zjistit, jaké možnosti nabízí pro rozvoj řečové dovednosti mluvení a tedy mluvní kompetence. |
cze |
dc.description.department |
Fakulta filozofická |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk - specializace v pedagogice |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
|
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D38335 |
|
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cze |
dc.identifier.stag |
34533 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |