Moderní nástroje zvyšování konkurenceschopnosti podniku

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Kampf, Rudolf
dc.contributor.author Hrdina, Petr
dc.date.accessioned 2018-06-14T06:12:26Z
dc.date.available 2018-06-14T06:12:26Z
dc.date.issued 2018
dc.date.submitted 2018-04-17
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna)
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/71001
dc.description.abstract Tato diplomová práce se zabývá konkurenceschopností podniku, její analýzou a nástroji sloužícími k jejímu zvyšování. V teoretické části je charakterizována konkurenceschopnost, konkurenční strategie, metody hodnocení a nástroje zvyšování konkurenceschopnosti. Praktická část je zaměřena na představení firmy FILOGROUP a. s. a na analýzu současné konkurenceschopnosti podniku. Následně je posouzen vliv moderních nástrojů na konkurenceschopnost podniku a jsou navržena rozšíření použití moderních nástrojů v podniku. cze
dc.format 72 s.
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení
dc.subject konkurenceschopnost cze
dc.subject analýza cze
dc.subject PESTLE cze
dc.subject SWOT cze
dc.subject moderní nástroje cze
dc.subject competitiveness eng
dc.subject analysis eng
dc.subject PESTLE eng
dc.subject SWOT eng
dc.subject modern tools eng
dc.title Moderní nástroje zvyšování konkurenceschopnosti podniku cze
dc.title.alternative Modern Tools of Increasing Competitiveness of the Company eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Chocholáč, Jan
dc.date.accepted 2018-06-04
dc.description.abstract-translated This thesis deals with the competitiveness, its analysis and tools for its increasing. The theoretical part describes competitiveness, competitive strategies, evaluation methods and tools for increasing competitiveness. The practical part is focused on introduction of the company FILOGROUP a. s. and analysis of the current competitiveness of the company. Subsequently, the impact of modern instruments on the competitiveness of the company is assessed and extensions of the use of modern tools in the company are proposed. eng
dc.description.department Fakulta ekonomicko-správní cze
dc.thesis.degree-discipline Ekonomika a management podniku cze
dc.thesis.degree-name Ing.
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní cze
dc.identifier.signature D37883
dc.thesis.degree-program Ekonomika a management cze
dc.description.defence V úvodních minutách obhajoby student představil ve své prezentaci diplomovou práci s názvem Moderní nástroje zvyšování konkurenceschopnosti podniku. Cílem práce bylo posoudit a zhodnotit vliv moderních nástrojů na zvyšování konkurenceschopnosti a jejich využitelnost. Po prezentaci student reagoval na otázky z posudku vedoucího práce: 1. Organizační struktura uvedené firmy Filogroup, a.s. bude se v čase měnit - narůstat nebo bude v podstatě stejná? 2. V části 5.1.4 Technologické faktory je uvedeno, že je možný postupný nárůst modernizace a nástup automatizace. V jakém tempu k němu bude docházet u uvedené firmy? 3. Sleduje management podniku sám nějakým způsobem konkurenceschopnost společnosti? Následně student reagoval na otázky oponenta, které jsou uvedené v posudku: 1. V kapitole 2 byly teoreticky charakterizovány následující metody hodnocení konkurenceschopnosti: marketingový audit, benchmarking, balanced scorecard, SWOT analýza, finanční analýza, PESTLE analýza, BCG matice, matice GE, SPACE analýza, Argentiho model a Porterův model pěti sil. Proč však byly v kapitole 5 pro hodnocení současné konkurenceschopnosti podniku použity pouze tři metody (PESTLE analýza, finanční analýza a Porterova analýza pěti sil)? 2. V podkapitole 5.1 byla provedena PESTLE analýza. Jakým způsobem byla provedena, respektive, kdo se podílel na identifikaci jednotlivých faktorů, popřípadě, jakým způsobem byla PESTLE analýza objektivizována? 3. Na obrázku 18 (s. 53) je znázorněn vývoj úrokové sazby PRIBOR. Může diplmomant zdůvodnit, jaký může mít vývoj úrokové sazby PRIBOR dopad na analyzovaný podnik, respektive, jak ho analyzovaný podnik může využít ke zvýšení jeho konkurenceschopnosti? 4. V podkapitole 6.2 autor z hlediska dlouhodobého výhledu navrhuje aplikaci technologií Průmyslu 4.0. Může diplomant specifikovat konkrétní technologie vhodné pro analyzovaný podnik, které by měly vést ke zvýšení jeho konkurenceschopnosti? 5. V podkapitole 6.2 diplomant navrhuje intenzivnější spolupráci se středními školami, zejména formou odborných praxí pro studenty, kdy jako nejvhodnější střední školu identifikoval Střední školu uměleckoprůmyslovou Ústí nad Orlicí. Je nabídka odborných praxí dostatečnou motivací pro potenciální zaměstnance podniku, popřípadě by dimplomant navrhl ještě další možnosti spolupráce se středními školami? Jaké?Následovala rozprava, během které členové komise položili následující dotazy: 1. Na straně 57 uvádíte bankrotní modely. Proč jste nevyužil i bonitní? 2. Proč zrovna tyto modely, když se částečně překrývají z pohledu predikce bankrotu? 3. Jak jste vybral zkoumaný podnik? cze
dc.identifier.stag 33837
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet