Vybrané metody strategické analýzy v praxi dopravního podniku.

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Oborilová, Iveta cze
dc.contributor.author Myšková, Renáta cze
dc.date.accessioned 2018-02-27T03:11:05Z
dc.date.available 2018-02-27T03:11:05Z
dc.date.issued 2017 cze
dc.identifier.isbn 978-80-225-4422-1 cze
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/70052
dc.description.abstract Mezi specifiky malých podniků se velmi často objevuje absence jasně vymezené strategie a podceňování vlivů okolí z hlediska managementu. Rozhodování a řízení je více intuitivní než u středních a velkých podniků, což při nedostatku informací o trhu a konkurenci může stírat jiné výhody malých podniků - např. jejich kreativitu, která nebude přinášet efekt právě v důsledku takto učiněných rozhodnutí. V tomto příspěvku jsou vybrány analytické metody, které pomáhají managementu malého podniku posoudit postavení na trhu z hlediska konkurence v jeho okolí. Z metod strategické analýzy jsou využity takové, které příliš nezatěžují vedení podniku a přitom dostatečně mapují okolní vlivy a konkurenci pro potřeby malého ekonomického subjektu. Cílem je demonstrovat použití metod strategické analýzy pro posouzení vlivu konkurence v praxi malého dopravního podniku. cze
dc.format p. 823-831 cze
dc.language.iso cze cze
dc.publisher Ekonóm cze
dc.relation.ispartof Current Problems of the Corporate Sector 2017 cze
dc.rights open access cze
dc.subject Metody strategické analýzy cze
dc.subject sLEPTE analýza cze
dc.subject analýza konkurence cze
dc.subject Porterův model pěti sil cze
dc.subject dopravní podnik cze
dc.subject Strategic analysis methods eng
dc.subject SLEPTE analysis eng
dc.subject competition analysis eng
dc.subject Porter's five forces model eng
dc.subject transport eng
dc.subject company eng
dc.title Vybrané metody strategické analýzy v praxi dopravního podniku. cze
dc.title.alternative Selected strategic analysis methods in the practice of the transport company eng
dc.type ConferenceObject cze
dc.description.abstract-translated When looking at the particularities of small businesses we often determine that there is a lack of clearly a defined strategy and the management tends to underestimate the effect of environmental influences. Within small businesses, decision making and managing is more intuitive than in medium-sized or large businesses. Small businesses do not always capitalise on their advantages, e.g. their creativity, due to a lack of information about the market and their competition. In this paper, methods of strategic analysis have been chosen to enable small businesses to assess its market position in terms of local competition. Certain methods are selected in order not to burden the business management whilst sufficiently monitoring environmental influences and the local competition. The aim is to demonstrate how the use of these methods of strategic analysis assists in determining how much influence local competition has on a small transport company. eng
dc.event International Scientific Conference Current Problems of the Corporate Sector 2017 (17.05.2017 - 18.05.2017, Handlová) cze
dc.peerreviewed yes cze
dc.publicationstatus published cze
dc.relation.publisherversion https://fpm.euba.sk/www_write/files/veda-vyskum/Zborniky-APPS/2017.pdf cze
dc.identifier.obd 39879990 cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet