THE IMPACT OF ENTERPRISE SOCIAL NETWORKS ON MANAGEMENT PROCESS IN THE CZECH REPUBLIC

Show simple item record

dc.contributor.author Školudová, Jana cze
dc.date.accessioned 2018-02-27T02:56:42Z
dc.date.available 2018-02-27T02:56:42Z
dc.date.issued 2017 eng
dc.identifier.issn 1849-7535 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/69937
dc.description.abstract The process of globalization affects economic consequences in business and management. Due to globalization, there are various key changes, especially the rapid development of information technology. Effective management and leadership involve creative problem solving, motivating employees and making sure the organization accomplishes goals. Managers addresses the issue of the significance and financial and non-financial benefits of information technology to business management. For manager thinking about investing in IT for the first time, picking the right technical tool for organization is not easy. Different platforms can cater for the needs of different kinds of businesses. Enterprise Social Network is one of many information tools. The aim of this paper is to provide an answer to the research question of the impact of Enterprise Social Networks on the management process. Research methodology is based on questionnaire survey in the Czech Republic. The research includes both sequential and parallel managerial functions. The determined hypothesis focuses managers' decision-making process. Whether corporate social network has an impact on the decision-making process managers is explored. The research results presented influence of the Enterprise Social Networks on the managerial functions. Research results show that Enterprise Social Networks are an increasingly common part of the modern workplace, and in cases, replacing intranets. The emergence of consumerized IT has lead employees to expect user-friendly systems that offer functionality. This paper discusses whether Enterprise Social Networks are becoming increasingly popular worldwide in enterprise / business. eng
dc.format p. 523-530 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Varazdin Development and Entrepreneurship Agency eng
dc.relation.ispartof Economic and Social Development : book of proceedings. 20th International Scientific Conference on Economic and Social Development eng
dc.rights open access eng
dc.subject information systems eng
dc.subject enterprise social networks eng
dc.subject functions of management eng
dc.subject organizations eng
dc.subject informační systémy cze
dc.subject podnikové sociální sítě cze
dc.subject manažerské funkce cze
dc.subject podniky cze
dc.title THE IMPACT OF ENTERPRISE SOCIAL NETWORKS ON MANAGEMENT PROCESS IN THE CZECH REPUBLIC eng
dc.title.alternative VLIV PODNIKOVÝCH SOCIÁLNÍCH SÍTÍ NA MANAŽERSKÝ PROCES V ČESKÉ REPUBLICE cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Proces globalizace ovlivňuje ekonomické důsledky v podnikání a řízení. Kvůli globalizaci dochází k řadě klíčových změn, zejména rychlému rozvoji informačních technologií. Efektivní řízení a vedení zahrnují kreativní řešení problémů, motivování zaměstnanců a zajištění toho, aby organizace dosáhla cílů. Manažeři řeší problém významu a finanční a nefinanční výhody informačních technologií pro řízení podniku. Pokud manažer přemýšlí o investování do IT poprvé, není snadné zvolit správný technický nástroj pro organizaci. Různé platformy mohou uspokojit potřeby různých druhů podniků. Enterprise Social Network je jedním z mnoha informačních nástrojů. Cílem tohoto příspěvku je poskytnout odpověď na výzkumnou otázku dopadu podnikových sociálních sítí na proces řízení. Metodologie výzkumu vychází z dotazníkového šetření v České republice. Výzkum zahrnuje sekvenční i paralelní manažerské funkce. Stanovená hypotéza se zaměřuje na rozhodovací proces vedoucích pracovníků. Zkoumá, zda podniková sociální síť ovlivňuje rozhodovací procesní manažery. Výsledky výzkumu představovaly vliv podnikových sociálních sítí na manažerské funkce. Výsledky výzkumu ukazují, že Enterprise Social Networks jsou stále častější součástí moderního pracoviště a v případech nahrazení intranetů. Vznik spotřebitelských informačních technologií vedl zaměstnance k očekávání uživatelsky přívětivých systémů nabízejících funkčnost. Tento příspěvek pojednává o tom, zda jsou Enterprise Social Networks v podnikání / podnikání stále více populární. cze
dc.event 20th International Scientific Conference on Economic and Social Development (27.04.2017 - 28.04.2017, Praha) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.relation.publisherversion https://www.esd-conference.com/ eng
dc.identifier.wos 000428763000054
dc.identifier.obd 39879101 eng


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account