Návrh úpravy metodiky výpočtu vozidlového odporu kontejnerových vlaků
Konferenční objektOtevřený přístuppeer-reviewedpublishedDatum publikování
2017
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Předmětem tohoto příspěvku je návrh úpravy stávající metodiky, která se používá pro výpočet vozidlového odporu nákladních vlaků v podmínkách SŽDC, a to se zaměřením na kontejnerové vlaky. Navrhovaná úprava vychází z hodnocení série výběhových zkoušek, které byly v rámci běžného provozu realizovány s kontejnerovými vlaky společnosti METRANS Rail v letech 2013 až 2016 na trati Brno–Břeclav. Kromě dvou různých přístupů k hodnocení získaných dat je zde ukázáno, jak se navržená úprava projeví v zátěžových tabulkách, resp. při stanovování technických normativů zátěže. Pozornost je věnována též využitelnosti metodiky v podmínkách provozu kontejnerových vlaků v tunelech.
Rozsah stran
p. 283-290
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Současné problémy v kolejových vozidlech 2017 : sborník příspěvků z XXIII. konference s mezinárodní účastí
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
open access
Název akce
Současné problémy v kolejových vozidlech 2017 : XXIII. konference s mezinárodní účastí (20.09.2017 - 22.09.2017, Česká Třebová)
ISBN
978-80-7560-085-1
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
vozidlový odpor, kontejnerový vlak, výběhová zkouška, zátěžová tabulka, tunelový faktor, trakční mechanika, train resistance, container train, run-down test, load table, tunnel factor, traction mechanics