Demand Forecasting of Over-Promoted FMCG Products in a Manufacturing Company

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Paták, Michal cze
dc.contributor.author Pecinová, Zuzana cze
dc.contributor.author Branská, Lenka cze
dc.date.accessioned 2018-02-27T02:42:51Z
dc.date.available 2018-02-27T02:42:51Z
dc.date.issued 2017 eng
dc.identifier.isbn 978-80-87294-80-2 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/69827
dc.description.abstract Overuse of trade sales promotion to keep fast-moving consumer goods (FMCG) in the range of retail stores results in a lot of negative impacts on all members of the supply chain network. One of the consequences is also an extreme increase in demand variability for FMCG manufacturers. However, such demand becomes unpredictable if only common forecasting methods are applied. This paper aims to find ways of forecasting the demand that is affected by frequent implementation of promotional events. Based on the case study conducted with a large Czech manufacturer of FMCG products, the paper first discusses the possibilities and barriers of the current theoretical approaches to demand forecasting of promoted products, which subsequently results in a proposal of a statistical forecasting method for over-promoted products. The proposed approach to demand forecasting combines a multiple linear regression (MLR) model with an autoregressive integrated moving average (ARIMA) model. By its application in the company involved in the research, they were able to decrease the simple statistical forecast error by 24%. eng
dc.format p. 40-46 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher TANGER, spol. s r.o. eng
dc.relation.ispartof CLC 2017 Carpathian logistics congres : proceedings eng
dc.rights pouze v rámci univerzity eng
dc.subject autoregressive integrated moving average model eng
dc.subject demand forecasting eng
dc.subject fast-moving consumer goods eng
dc.subject multiple linear regression eng
dc.subject promotion eng
dc.subject integrovaný autoregresivní model klouzavých průměrů cze
dc.subject předvídání poptávky cze
dc.subject rychloobrátkové zboží cze
dc.subject vícenásobná lineární regrese cze
dc.subject podpora prodeje cze
dc.title Demand Forecasting of Over-Promoted FMCG Products in a Manufacturing Company eng
dc.title.alternative Předvídání poptávky po nadměrně promovaném rychloobrátkovém zboží ve výrobním podniku cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Nadměrné používání podpory prodeje za účelem udržení rychloobrátkového zboží v prodejním sortimentu maloobchodních prodejen má za následek mnoho negativních dopadů na všechny členy dodavatelského systému. Jedním z důsledků je i extrémní nárůst variability poptávky u výrobce rychloobrátkového zboží. Taková poptávka se však stává nepředvídatelnou při použití běžných předpovědních metod. Cílem tohoto článku je nalézt vhodný způsob předpovídání poptávky, ovlivněné častou realizací promočních akcí. Na základě případové studie u velkého českého výrobce rychloobrátkového zboží jsou nejdříve diskutovány možnosti a bariéry použití současných teoretických přístupů k předvídání poptávky po promovaných produktech a následně je navržena statistická předpovědní metoda pro nadměrně promované rychloobrátkové zboží. Navržený přístup k předpovídání kombinuje integrované autoregresivní modely klouzavých průměrů s vícenásobnou lineární regresí. Jeho aplikací ve zkoumaném podniku se podařilo snížit chybu statistické předpovědi o 24 %. cze
dc.event Carpathian logistics congress CLC 2017 (28.06.2017 - 30.06.2017, Liptovský Ján) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng
dc.identifier.obd 39879315 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet