The Range of Services in the B2B Market with Products of the Chemical Industry

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Vlčková, Vladimíra cze
dc.contributor.author Lošťáková, Hana cze
dc.date.accessioned 2018-02-27T02:41:44Z
dc.date.available 2018-02-27T02:41:44Z
dc.date.issued 2017 eng
dc.identifier.isbn 978-80-86238-65-4 eng
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/10195/69818
dc.description.abstract Customer services are becoming the important basis for strategic differentiation of offerings, and they play a significant part in creation and maintenance of customer satisfaction and loyalty. Customer services are thus becoming one of the deciding areas of acquiring competitive advantages. Therefore, a sufficient range and quality of customized services is a critical factor of the corporate success in the market. However, the range of services in the B2B market is, to a large extent, specific and different from the range of services provided in the B2C market. It also differs within different industries and business areas operating in the B2B market. However, the professional literature does not pay due attention to this area. And this is why this paper aims to specify the range of services in the chemical B2B market. To meet the above target, the paper defines, based on the directed research, the services provided in the B2B market and presents the outcomes of a primary qualitative research. The research was conducted using the method of personal questioning in the selected area of business of a chemical company, focussing on exploration of the range of customer services and its influence on an increase in the customer value and the company’s competitiveness. eng
dc.format p. 185-190 eng
dc.language.iso eng eng
dc.publisher Česká společnost průmyslové chemie eng
dc.relation.ispartof Proceedings of the 5th International Conference on Chemical Technology eng
dc.rights open access eng
dc.subject Customer services eng
dc.subject range of services eng
dc.subject B2B market eng
dc.subject chemical industry eng
dc.subject Služby zákazníkům cze
dc.subject sortiment služeb cze
dc.subject B2B trh cze
dc.subject chemický průmysl cze
dc.title The Range of Services in the B2B Market with Products of the Chemical Industry eng
dc.title.alternative Sortiment služeb na B2B trhu s produkty chemického průmyslu cze
dc.type ConferenceObject eng
dc.description.abstract-translated Služby zákazníkům se stávají důležitým základem pro strategickou diferenciaci nabídky, mají významnou úlohu při vytváření a udržování spokojenosti a loajality zákazníků. Služby zákazníkům se tak stávají jednou z rozhodujících oblastí získání konkurenčních výhod. Dostatečný sortiment a kvalita služeb, kastomizovaných podle potřeb a požadavků zákazníků, je proto kritickým faktorem úspěchu firmy na trhu. Sortiment služeb na B2B je však do značné míry specifický a odlišný od sortimentu na B2C trhu. Liší se i v rámci různých odvětví a oborů podnikání, operujících na B2B trhu, avšak v odborné literatuře není této problematice věnována patřičná pozornost. Proto je cílem článku specifikovat sortiment služeb na B2B trhu chemických produktů. K naplnění cíle jsou v článku, na základě cílené rešerše, vymezeny služby na B2B trhu a prezentovány výsledky primárního kvalitativního výzkumu. Výzkum byl realizován metodou osobního dotazování ve vybraném oboru podnikání chemického podniku se zaměřením na studium sortimentu poskytovaných služeb zákazníkům a jeho vlivu na zvyšování hodnoty pro zákazníka a konkurenceschopnosti podniku. cze
dc.event 5. Mezinárodní chemicko-technologická konference (10.04.2017 - 12.04.2017, Mikulov) eng
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus postprint eng
dc.relation.publisherversion http://www.icct.cz/AngiologyKlon-ICCT/media/system/ICCT2017-full_papers.pdf eng
dc.identifier.obd 39879281 eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet